وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

گردشگری، روابط بین دولت‌ها را پایدار و محکم می‌کند

«ضرغامی» با بیان اینکه گردشگری، روابط بین دولت‌ها را پایدار و محکم می‌کند گفت: گردشگری صنعتی پیشران است که همه بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را دربر می‌گیرد.
کد خبر: ۶۲۱۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹ - 05October 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز (پنج شنبه) در  پنجمین نشست وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو که در نگارخانه ختایی مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار شد، اظهار داشت: ما در جمهوری اسلامی ایران حرکتی را آغاز کردیم که تا سرحد امکان حضور گردشگران کشورهای عضو اکو را تسهیل کنیم.

وی گفت: یکی از آنها تسهیل در صدور روادید است و در این زمینه با وزارت امور خارجه همکاری خیلی نزدیکی صورت گرفت تا تردد مردم  راحت شده و آرام‌آرام به سمت حذف روادید بین کشورها برویم.

ضرغامی گفت:  اگر به هر دلیلی بعضی مواقع روابط سیاسی بین کشورها دچار سوء تفاهماتی ‌شود، همه سعی کنند تا سفرهای گردشگری بین کشورها حفظ شود.

وی گفت: گردشگری، روابط بین دولت‌ها را پایدار و محکم می‌کند، علاوه بر این گردشگری صنعتی پیشران است که همه بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را دربر می‌گیرد و همه باید تلاش کنیم مشکلی برای ارتباط بین گردشگری بین اعضا پیش نیاید.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: از دبیرخانه و دبیرکل محترم خواهش می‌کنم موضوعاتی ازاین‌دست را با جدیت در دبیرخانه بررسی کرده و موانع را برطرف کنند.

ضرغامی با تأکید بر لزوم تسهیل روابط بین کشورهای عضو اکو گفت: کشورهای عضو اکو با حدود ۵۰۰ میلیون نفر جمعیت، یک‌دنیای وسیع از امکانات تجاری، فرهنگی، تاریخی و خدماتی هستند که همه اینها برای گردشگری موهبت بزرگی به شمار می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نام‌گذاری امسال به‌عنوان سال گردشگری سبز اشاره کرد و گفت: گردشگری و محیط‌زیست مثل دو بال برای همه جوامع هستند و ما در ایران در بالاترین سطح، جلسات، کمیته‌ها و تصمیمات خوبی برای همکاری بین گردشگری و حفظ محیط‌زیست برگزار کردیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار