محکومیت حمله تروریستی حمص و گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای سوری

در پی حمله تروریستی امروز در حمص سوریه سخنگوی وزارت امور خارجه این حمله را به شدت محکوم کرد و امیرعبداللهیان نیز در تماس تلفنی با همتای سوریه‌ای به دولت، ارتش و مردم سوریه تسلیت گفت.
کد خبر: ۶۲۱۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱ - 05October 2023

محکومیت حمله تروریستی حمص و گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای سوریبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امشب (پنجشنبه) حمله تروریستی امروز به مراسم فارغ التحصیلی افسران ارتش سوریه در استان حمص را که به شهادت ده‌ها تن از افراد نظامی و غیرنظامی منجر شد، به شدت محکوم کرد.

تلویزیون رسمی سوریه بعدازظهر امروز (۱۳ مهر) از حمله پهپادی به مراسم فارغ التحصیلی دانش‌آموختگان دانشکده نظامی در استان حمص خبر داد و اعلام کرد که این حمله تلفات زیادی به همراه داشته است. وزارت دفاع سوریه نیز در این باره اعلام کرد: «سازمان‌های تروریستی مراسم فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان دانشکده افسری را در حمص با پهپاد‌های حامل مواد منفجره و پس از پایان مراسم هدف قرار دادند».

«حسن الغباش» وزیر بهداشت سوریه اعلام کرد که در پی این اقدام تروریستی ۸۰ نفر از جمله شش کودک و شش زن شهید و ۲۴۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه به دولت، ارتش و ملت کشور دوست و برادر جمهوری عربی سوریه و همه خانواده‌ها و بازماندگان شهدا تسلیت گفت و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت کرد.

کنعانی مسؤولیت این رخداد غم‌انگیز را متوجه حامیان خارجی گرو‌ه‌های تروریستی خواند و از نهاد‌های مسؤول بین‌المللی بویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست به مسؤولیت خود در این زمینه عمل کنند.

دولت سوریه در پی این اقدام تروریستی سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

تماس تلفنی امیرعبداللهیان و همتای سوری

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه هم امشب در تماس تلفنی با فیصل المقداد وزیر خارجه ⁧سوریه⁩، ضمن محکومیت قوی حادثه تروریستی امروز در سوریه، این حادثه را به بشار اسد رئیس جمهور، دولت، ارتش و ملت مقاوم سوریه تسلیت گفت و با بازماندگان ابراز همدردی کرد.

‏وزیر خارجه سوریه هم ضمن قدردانی از تماس تلفنی همتای ایرانی، توضیحاتی درباره ابعاد حادثه حمله تروریستی به مراسم فارغ التحصیلی افسران ارتش سوریه در استان حمص، ارائه کرد.

فیصل المقداد گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا را در ورای این گونه اقدامات برشمرد.

دو وزیر خارجه در این گفت‌و‌گوی تلفنی بر ضرورت عزم جدی جامعه جهانی و همکاری کشور‌های منطقه برای مبارزه قاطع و موثر با پدیده شوم تروریسم، تأکید کردند.

وزارت خارجه سوریه هم امروز در بیانیه‌ای خواستار محکومیت این اقدام تروریستی توسط شورای امنیت سازمان ملل شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار