وزیر آموزش و پرورش:

مدرسه در اسلام ناب نقطه شروع سازندگی است

«صحرایی» با بیان اینکه مدرسه در مکتب اسلام ناب نقطه شروع سازندگی است، گفت: تحول در کشور در هر ساعتی توسط معلمان امکان پذیر است.
کد خبر: ۶۲۱۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸ - 06October 2023

مدرسه در اسلام ناب نقطه شروع سازندگی استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «رضامراد صحرایی» وزیر آموزش و پرورش امروز در اجتماع فرهنگیان شاهد دیار علویان که به‌میزبانی محمودآباد در مجتمع نفت برگزار شد، اظهار داشت: شهدا رفتند تا همچون چراغ راه را به ما نشان دهند چراکه پیامشان به معنای حرکت در مسیرشان سختی داشته، اما ارزش عاقبت به خیری دارد.

وی تصریح کرد: امروز تکریم شهید، تکریم کار و مأموریت او است؛ شهادت توفیقی نیست که به هر کسی داده شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: شهدای دیار علویان شهدای ویژه‌ای هستند خصوصاً شهدای کربلای ۴ و امروز نام مازندران در خاک خان‌طومان می‌تپد و شهدای این استان کنار حرم حضرت زینب (س) گفته خواهد شد.

صحرایی ادامه داد: معلمان و محصلان به جنگ کفر و استکبار رفتند؛ شهدای معلم جبهه نبرد را کلاس درس و مدرسه کردند و شهدای دانش‌آموزی روزی در خط مقدم و روزی در پشت جبهه مشغول درس خواندن بودند.

وی خاطرنشان کرد: امروز ادامه راه پدرانمان باعث شد بدانیم که جنگ نه در مرز بلکه در مغز و به صورت جنگ روانی که خط مقدم آن مدرسه است بنابراین امروز مدرسه نقطه آغاز پیشرفت ما خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: میراث شهدا مهدویت و عفاف و حجاب است و رهرو راه شهید کسی است که در راه باشد و همه مسئولین در هر سمتی باید نقطه عطف خود را مدرسه قرار دهد.

صحرایی یادآور شد: امروز اگر مدرسه را قوی کنیم ۱۰ سال بعد در چنین روز‌هایی جشن جهانی خود را برگزار می‌کنیم.

وی تاکید کرد: مدرسه در مکتب اسلام ناب نقطه شروع سازندگی است تحول در کشور در هر ساعتی توسط معلمان امکان پذیر است و بذر تحول به معنای واقعی توسط او در قلب کودک کاشته و شکوفا می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: اگر معلم گرامی داشته شود آن هم از جنس شهدا کشور از هر حیث آسیب‌پذیر نخواهد شد سند تحول بنیادین مبتنی بر وصیت نامه شهدا نوشته شده است.

صحرایی تصریح کرد: دانش‌آموزی که این سند ترسیم کرده همان دانش‌آموز شهید جنگ تحمیلی است آن چیزی که شهدا خواسته بودند؛ انسان معلم و متعهد به امور، وطن دوست، عدالت‌گر، تلاش‌گر، امانت‌دار، با اراده و امیدوار را در سند تحول بنیادین دانش‌آموز را خواهد دید.

وی افزود: امروز در آموزش و پرورش رفتن در راه شهدا یعنی امضای سند تحول بنیادین که اینگونه به آرمان شهدا پایبند هستیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: فرزندان این سرزمین باید با اعتماد نفس و جهان اندیش بار بیایند و این خلاقیت قطعاً باعث پیشرفت و موفقیت در جنگ شناختی خواهد شد.

صحرایی اظهار داشت: حق کودکان این سرزمین است تا مدیرانشان پیرو راه شهدا باشند و من با تمام جان مطالبه کننده مطالبات شما هستم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد تبدیل وضعیت‌ها انجام شد و ۸۰۰ نفر جا به جا شدند، افزود: محدودیت‌ها گاهی مانع انجام کار خواهد شد؛ انتخاب شما به‌عنوان معلم یعنی شما می‌خواهید کودکمان را در مسیر شهدایی پرورش و رشد دهید.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: سنوات ارفاق دست آموزش و پرورش نیست؛ ما موافقت بازنشستگی را امضا کردیم و نهاد مربوطه باید پاسخ‌گو باشد؛ ما زبان شما هستیم و مطالبات را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار