نخعی در اولین کنگره ملی نقش قوانین در حوزه پدافند غیرعامل عنوان کرد

اختصاص کمتر از 50 درصد اعتبارات به پدافند غیرعامل/ تهیه دایرةالمعارفی از قوانین کشورها در حوزه پدافند غیرعامل

رئیس کمیته پدافند غیرعامل مجلس با بیان اینکه در حوزه اعتبارات پدافند غیرعامل شاهد پراکندگی هزینه‌کرد هستیم، گفت: این کمیته تصمیم دارد دایره‌المعارفی از قوانین کشورهای جهان در حوزه پدافند غیرعامل تهیه کند.
کد خبر: ۶۲۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱ - 14December 2015

اختصاص کمتر از 50 درصد اعتبارات به پدافند غیرعامل/ تهیه دایرةالمعارفی از قوانین کشورها در حوزه پدافند غیرعامل

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، جلال نخعی امروز (دوشنبه 23 آذرماه) در اولین کنگره ملی نقش و واکاوی قوانین و مقررات در حوزه پدافند غیر عامل که در مجلس مشروطه برگزار شد، گفت: 10 سال است که پدافند غیرعامل در حوزه قوانین تجلی پیدا کرده است، این موضوع در برنامههای توسعه چهارم و پنجم آمده و همچنین از سال 1383 در بودجههای سنواتی بندهایی را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: امسال نیز قرار است در برنامه ششم توسعه بر اساس سیاستهای ابلاغی رهبری به این موضوع پرداخته شود. برآورد ما این بود که برنامه ششم توسعه به مجلس ارائه شود تا بتوانیم بررسی آن را در حوزه پدافند نیز انجام دهیم؛ اما با تاخیری که دولت در ارائه این لایحه داشت این موضوع را در آینده مورد بررسی قرار خواهیم داد.

رئیس کمیته پدافند غیرعامل قوه مقننه در خصوص بودجه اختصاص یافته به حوزه پدافند غیرعامل توضیح داد: کمتر از 50 درصد اعتبارات به پدافند غیرعامل اختصاص مییابد؛ که متاسفانه شاهد پراکندگی بسیار زیاد در هزینهکرد اعتبارات داریم.

وی با بیان اینکه در قوانین بالادستی ازجمله برنامههای توسعه نکات قوت و ضعفی وجود دارد، تاکید کرد: عمدتا نکات ضعف پدافند غیرعامل در قوانین بالادستی به آئین نامهها و دستورالعملها برمیگردد.

نخعی با بیان اینکه در این کنگره پنج گروه اصلی تشکیل شد، ادامه داد: برای بررسی ابعاد مختلف پدافند غیرعامل کمیتههای مختلفی ازجمله کالبدی، اقتصادی، زیستی، سایبری و مردممحور تشکیل شد. در این کمیتهها از اساتید کشور برای بررسی مقالات دعوت به عمل آمد؛ که در طول برگزاری آن 183 مقاله دریافت و 103 مقاله پذیرفته شد.

وی افزود: کمیته پدافند غیرعامل قوه مقننه تصمیم دارد کلیه قوانین تصویب شده در کشور را در خصوص موضوع پدافند غیرعامل مورد بررسی قرار دهد و در کتابی آن را به چاپ برساند. همچنین تصمیم داریم قوانین و مقررات مربوط به پدافند غیرعامل را بهصورت مقایسهای با کشورهای دیگر بررسی کنیم.

رئیس کمیته پدافند غیرعامل قوه مقننه با بیان اینکه تاکنون قوانین و مقررات آمریکا در حوزه پدافند غیرعامل را بررسی و مقایسه کردهاند، گفت: تصمیم داریم این مقایسه را با کشورهایی چون انگلستان، هند، پاکستان، چین، شوروی، سوئد، سوئیس و آذربایجان انجام دهیم؛ تا دایرهالمعارفی در خصوص قوانین کشورها در حوزه پدافند غیرعامل تهیه و به چاپ برسد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار