مدیرکل ثبت احوال کردستان خبر داد؛

ثبت بیش از ۱۰ هزار واقعه ولادت در کردستان در سال جاری

«جوکار» به ثبت ۱۰۷۸۸ واقعه ولادت در کردستان در شش ماهه اول سال جاری اشاره کرد و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۶۲۳۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶ - 15October 2023

ثبت بیش از ۱۰ هزار واقعه ولادت در کردستان در سال جاریبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، «علی جوکار» مدیرکل ثبت احوال کردستان در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در شش ماهه اول سال جاری تعداد ۱۰ هزار و ۷۸۸ واقعه ولادت در کردستان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۷ هزار و ۸۹۹ واقعه ولادت شهری و ۲ هزار و ۸۸۹ مورد دیگر در بخش روستایی است.

جوکار با بیان اینکه واقعه وفات در سال جاری در کردستان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۵ درصد کاهش داشته است، گفت: در شش ماهه نخست امسال تعداد ۳ هزار ۸۴۸ واقعه وفات در کردستان به ثبت رسیده که از این تعداد ۲ هزار و ۶۰۶ مورد آن شهری و یک هزار و ۲۴۲ مورد دیگر روستایی است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان خاطرنشان کرد: میانگین سن طلاق بار اول مردان ۳۶.۵۳ سال و میانگین سن طلاق بار اول زنان ۳۱.۹۴ سال است.

وی ادامه داد: بیشترین طلاق ثبت شده مردان مربوط به گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ ساله به تعداد ۴۹۱ مورد است و در مجموع ۲۲.۹ درصد از کل طلاق‌های ثبت شده به این گروه اختصاص دارد.

مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: بیشترین طلاق ثبت شده زنان نیز در همین گروه سنی است و ۴۲۱ مورد معادل ۱۹.۶ درصد از کل طلاق‌های ثبت شده را به خود اختصاص داد.

جوکار به ثبت پنج هزار و ۹۵۲ واقعه ازدواج در کردستان در این مدت اشاره کرد و گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۷ درصد کاهش داشته دارد.

وی درباره میانگین سن ازدواج هم گفت: میانگین سن ازدواج برای بار اول مردان ۲۸.۱۰ سال و میانگین سن بار اول زنان ۲۴.۰۳ سال بود.

مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: بیشترین ازدواج ثبت شده مردان مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال، با هزار و ۸۵۹ مورد بوده که ۳۱.۲ درصد از کل ازدواج‌های ثبت شده را دارد و بیشترین ازدواج ثبت شده زنان نیز به گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ ساله با هزار ۵۸۴ مورد بود که ۲۶.۶ درصد ازکل ازدواج‌های ثبت شده را دارد.

جوکار یادآور شد: با توجه به تأثیر عواملی مانند گردش ماه‌های قمری، مقایسه آمار ازدواج و طلاق در دوره‌های زمانی کمتر از یکسال با مدت مشابه سال قبل بیان کننده سیر تحولات این ۲ رویداد نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار