مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد؛

نقش هنر در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده

سرهنگ «خواست‌خدایی» گفت: هر موضوعی را که بخواهیم به نسل‌های آینده انتقال دهیم باید از طریق هنر آن را ماندگار کرده و انتقال داد و دوران دفاع مقدس نیز از این طریق به نسل‌های آینده انتقال داده شده است.
کد خبر: ۶۲۳۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱ - 16October 2023

نقش هنر در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده

به گزارش دفاع‌پرس از یاسوج، سرهنگ پاسدار «سلمان خواست‌خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز در یادواره شهدای هنرمند و اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر خیابانی معبر در گچساران اظهار داشت: امام راحل خود هنرمندی به‌ یادماندنی در تاریخ جمهوری اسلامی هستند.

وی بیان داشت: هر موضوعی را که بخواهیم به نسل های آینده انتقال دهیم باید از طریق هنر آن را ماندگار کرده و انتقال داد و دوران دفاع مقدس نیز از این طریق به نسل‌های آینده انتقال داده شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: گچساران شهری شهیدپرور و میعادگاه شهیدان و مهد پرورش آنها است. رزمندگان در این‌ معبر دو توقف می‌کردند یکی برای عبور و بار دیگر برای تشییع بوده است.

خواست‌خدایی با بیان اینکه گچساران دارای رزمندگان و هنرمندانی است که در تاریخ این شهرستان ماندگار شدند، ابراز داشت: این شهرستان افتخار میزبانی شهید زنده «علی فضلی» را داشته است.

«امین درخشان» مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین اظهار کرد: این جشنواره در مسیر تداوم فرهنگ ایثار و شهادت اجرا شده است.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته بنیاد شهید به مسائل ایثار توجه ویژه ای داشته است.

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این‌حشنواره یک‌ مقدمه برای یادواره شهدای استان بوده، اضافه کرد: وظیفه ما به عنوان هنرمند این است که خالق و نشر‌دهنده فرهنگ ایثار و شهادت شویم.

درخشان گفت: یکی از مولفه های نشر فرهنگ ایثار توجه به هنر در راستای دفاع مقدس است که می توان با چاپ و نشر تعداد بسیاری آثار در راستای فرهنگ ایثار و شهادت گام برداشت.

وی تصریح کرد: ما با این‌ جشنواره توانستیم تئاتر را به دل مردم آورده تا آنها به راحتی بتوانند از آن بهره ببرند و این تئاتر را به خیابان آورده و آن را مختص چهارچوب سالن نکردیم.

درخشان عنوان کرد: این اقدام یک دستاورد و تبیین در راستای فرهنگ شهادت است و دبیرخانه تئاتر معبر برای همیشه در گچساران دایر خواهد شد.

وی گفت: استقبال بسیار خوبی از این جشنواره صورت گرفت و از این جشنواره چهار اثر به جشنواره تئاتر استانی راه پیدا خواهد کرد.

پایان پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار