وزیر امور خارجه اعلام کرد؛

آمادگی هلال احمر ایران برای ارسال دارو و غذا به غزه

امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه الجزایر آمادگی جمعیت هلال احمر ایران برای ارسال دارو و مواد غذایی به غزه از طریق مصر را اعلام کرد.
کد خبر: ۶۲۴۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹ - 20October 2023

آمادگی هلال احمر ایران برای ارسال دارو و غذا به غزهبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه شامگاه گذشته (پنج‌شنبه) با «احمد عطاف» همتای الجزایری خود درباره روابط دوجانبه و تحولات اخیر منطقه به‌ویژه وضعیت بغرنج انسانی در نوار غزه و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین تلفنی گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه در این گفت‌وگو، اولویت فوری در وضعیت کنونی را توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه برشمرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن غیرنظامیان به ویژه حمله اخیر به بیمارستان المعمدانی غزه، بر ضرورت افزایش رایزنی‌های دیپلماتیک بین کشور‌های اسلامی به‌منظور توقف جنایات علیه غیرنظامیان و ارسال کمک‌های بشردوستانه برای ساکنان بی دفاع غزه تأکید کرد.

وی با اشاره به موضع اصولی و حمایت و دفاع همیشگی جمهوری اسلامی ایران از مسأله فلسطین، بر آمادگی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای ارسال دارو و مواد غذایی به غزه از طریق مصر تأکید کرد.

«احمد عطاف» وزیر امور خارجه الجزایر نیز با اشاره به رویداد‌های اخیر در فلسطین، وضعیت کنونی را نتیجه شکست طرح‌های سیاسی در زمینه دستیابی فلسطینی‌ها به حقوق مشروع و ملی خود در داشتن کشوری مستقل برشمرد و بر لزوم توقف خشونت‌ها علیه شهروندان بیگناه فلسطینی و ارسال هرچه زودتر کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تأکید کرد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها