احتمال گشایش جبهه‌های مقاومت مقابل رژیم صهیونیستی

تحلیلگر عراقی با بیان اینکه گروه‌های عراقی از هم‌اکنون برای مداخله مستقیم در تقابل با صهیونیست‌ها و در حمایت از مقاومت فلسطین اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: ادامه جنایت‌ها علیه فلسطینیان با پاسخ سایر اعضای محور مقاومت مواجه خواهد شد. بی‌تردید در صورت حمله زمینی به غزه یا مداخله مستقیم آمریکا، مقاومت عراق نیز مداخله خواهد کرد.
کد خبر: ۶۲۴۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰ - 21October 2023

احتمال گشایش جبهه‌های مقاومت مقابل رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع‌پرس، هم زمان با مطرح شدن زمزمه‌هایی درباره باز شدن جبهه‌های دیگر مقاومت در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی برخی گروه‌های عراقی ازجمله نجباء اعلام آمادگی کردند. شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در تماس تلفنی با رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: طبق میثاقی که بسته‌ایم، با صفر تا صد تسلیحات، نیروی انسانی و امکانات‌مان پشتیبان شماییم و هرگونه صلاح ببینید، مهیای کمک هستیم.

وی افزود: همه برادران برای نصرت فلسطین و قدس شریف بی‌تاب و منتظرند. افراد زیادی (حتی استشهادی‌ها) فوج‌فوج می‌آیند و برای اعزام به غزه اعلام داوطلبی می‌کنند. جنبش نجبای عراق با گمراه خواندن کسانی که گمان می‌کنند فلسطین تنهاست، از احتمال فرارسیدن موعد مناسب برای ایفای نقش اجزای محور مقاومت در مقابله با رژیم صهیونیستی خبر داد.

محمدعلی الحکیم، تحلیلگر عراقی درباره عملیات «طوفان الاقصی» و تأثیری که بر تحولات آینده موضوع فلسطین خواهد گذاشت، گفت: عملیات «طوفان الاقصی» سخت‌ترین شکست تاریه رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۷۳ میلادی را بر آن‌ها تحمیل کرد و تاریخ از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین عملیات فلسطینیان یاد خواهد کرد که توانستند بعد از چندین دهه محاصره شکستی راهبردی بر این رژیم وارد کنند و باعث شوند تاریخ انقضای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پایان یابد.

وی افزود: عملیات مقاومت فلسطین معادلات سیاسی را در کل منطقه غرب آسیا تغییر خواهد داد و قواعد درگیری به نفع فلسطینیان تغییر اساسی خواهد کرد. این عملیات نشان داد غرور و قدرت رژیم صهیونیستی پوشالی است و آن‌ها توان نظامی، اطلاعاتی و جاسوسی آن گونه که ادعا می‌کردند، ندارند. مقاومت فلسطین با این عملیات معادله بازدارندگی تهاجمی خود را بر صهیونیست‌ها تحمیل کرد و توانست میدان نبرد فلسطین اشغالی را در اختیار بگیرد.

تحلیلگر عراقی عنوان کرد: امروز دایره نبرد برای نخستین بار به قلب رژیم صهیونیستی کشیده شد و نشان داد مقاومت برخلاف آنچه صهیونیست‌ها ادعا می‌کردند، می‌تواند گزینه آوارگی یا مرگ در سرزمین فلسطین را خود مقابل صهیونیست‌ها قرار دهد؛ بنابراین رژیم صهیونیستی متحمل شکست سخت نظامی و اطلاعاتی شده است که دیگر قابل ترمیم نیست.

حکیم گفت: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به همه طرف‌های مرتبط با پرونده اسیران که تماس گرفته بودند، اطلاع داد این پرونده قبل از پایان نبرد باز نخواهد شد، این نشان می‌دهد دست گردان‌های قسام پر است و اسیران صهیونیست کافی برای مبادله با تمامی اسیران فلسطینی در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: عملیات «طوفان الاقصی» به حیات سیاسی نتانیاهو پایان می‌دهد، زیرا فلسطینیان در موقعیتی قرار گرفته اند که می‌توانند اراضی اشغال شده فلسطین از سال ۱۹۶۷ میلادی را آزاد کنند و تاریخ از آن به عنوان بزرگترین عملیات فلسطینیان یاد خواهد کرد که توانستند بعد از چند دهه شکست راهبردی به صهیونیست‌ها تحمیل کنند. این عملیات همچنین به روند برنامه ریزی شده عادی سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی با نظارت آمریکا پایان داد. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بزرگترین بازنده شکست پروژه عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو است، زیرا آخرین کارتی که می‌توانست با آن در رقابت‌های انتخاباتی آینده مانور دهد، سوخت.

تحلیلگر عراقی عنوان کرد: عملیات «طوفان الاقصی» این پیام را به دیگر مشتاقان عادی‌سازی روابط داد که رژیم صهیونیستی حتی قادر به محافظت از خود نیست و عملیات مقاومت حقیقت ناتوانی ارتش صهیونیستی را برملا کرد. از امروز به بعد زندگی برای صهیونیست‌ها معنای متفاوتی خواهد داشت و معادلات سیاسی و نظامی در منطقه غرب آسیا پس از عملیات فلسطینیان به کلی تغییر خواهد کرد.

احتمال ورود مقاومت عراق به معرکه غزه

حکیم درباره واکنش گروه‌های مقاومت عراقی به تحولات غزه و تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین گفت: گروه‌های عراقی از هم اکنون برای مداخله مستقیم در تقابل با صهیونیست‌ها و در حمایت از مقاومت فلسطین اعلام امادگی کرده‌اند و می‌توانند جبهه دیگری در تقابل میان صهیونیست‌ها و فلسطینیان باز کنند.

وی با بیان اینکه آمریکا و غرب در حمایت از متحدشان، رژیم صهیونیستی پیام هشدارآمیز برای مقاومت ارسال کرده اند، تأکید کرد: اگر جبهه جدیدی باز شود، بعید نیست منطقه وارد نبردی همه جانبه شود. رژیم صهیونیستی می‌خواهد جبهه دیگری باز کند تا توجهات از جبهه غزه منحرف شود و بتواند بمباران وحشیانه نوار غزه را بدون پوشش رسانه‌ای بی نظیر کنونی ادامه دهد.

تحلیلگر عراقی گفت: احتمال مشارکت آمریکا در حمله زمینی به غزه و جنایت جنگی علیه فلسطینیان وجود دارد. همه گزینه‌ها در منطقه روی میز است و امکان دارد شاهد تشدید بی‌سابقه درگیری در منطقه میان محور مقاومت و رژیم صهیونیستی باشیم.

وی افزود: ادامه جنایت‌ها علیه فلسطینیان با پاسخ سایر اعضای محور مقاومت به ویژه ایران مواجه خواهد شد. بی تردید در صورت حمله زمینی به غزه یا مداخله مستقیم آمریکا، گروه‌های مقاومت عراق نیز مداخله خواهند کرد.

حکیم گفت: معادله میدانی تغییر خواهد کرد و ممکن است شاهد تشدید بی‌سابقه درگیری باشیم. علاوه بر این، هرگونه مداخله گروه‌های عراقی به دلیل توافقات امنیتی امضا شده میان عراق و آمریکا می‌تواند آن معاهدات را تحت الشعاع قرار دهد.

منبع: راهبرد معاصر

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار