مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

تدوین کتاب نقش استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس

سرهنگ خواست‌خدایی از تدوین کتاب نقش استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس خبر داد و گفت: این مهم، همکاری و همت بلند همه پیشکسوتان ایثار و شهادت را که خود شناسنامه دفاع مقدس استان هستند می‌طلبد.
کد خبر: ۶۲۵۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸ - 24October 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، نشست شورای پیشکسوتان دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز با حضور اعضا در سالن جلسات اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد.

سرهنگ «سلمان خواست‌خدایی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این نشست شورای پیشکسوتان دفاع مقدس را بازوی پرتوان این اداره‌کل دانست و اظهار داشت: سینه‌های پیشکسوتان عزیز گنجینه‌ای از خاطرات دوران طلایی دفاع مقدس است و باید تا زمانی که زنده هستیم این خاطرات ناب و تاثیرگذار را بیان و ثبت و ضبط کرده و به نسل‌های جدید انتقال دهیم.

وی بر «جهاد تبیین» و روشنگری در مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و سازمان‌ها و دیگر اماکن عمومی تأکید کرد و افزود: در بحث جهاد تبیین مقام معظم رهبری فرمودند که پیشکسوتان باید دفاع مقدس را آنطور که بوده برای جوانان تبیین کنند و در غیر اینصورت دشمن آنطور که خودش می‌خواهد دفاع مقدس را بیان و تحریف می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نقشه دشمن، ناکارآمد جلوه دادن دین و نظام جمهوری اسلامی است، ابراز داشت: تنها جنگی که دو بلوک شرق و غرب با هم متحد شدند و یکپارچه از آن حمایت کردند و مقابل ما ایستادند جنگ هشت ساله بود که برای ضربه زدن به نظام نوپای جمهوری اسلامی صورت گرفت و این دو بلوک همواره در سوریه و عراق و دیگر کشورها نیز هر کدام در حمایت از یک کشور قدم برداشته‌اند.

سرهنگ خواست‌خدایی بیان داشت: دشمنان برای ضربه زدن به نظام ما شبانه‌روز برنامه‌ریزی و جنگ فکری دارند و امروز هدف دشمن ناکارآمد جلوه دادن دین و کمرنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت است و ما باید با جهاد تبیین و روشنگری در مقابل این هجمه دشمن بایستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: دشمن درصدد تحریف دفاع مقدس و ارزش‌ها و واقعیات آن است و با این کار قصد دارد که در ذهن و اندیشه و تفکر جوانان ما نسبت به دفاع مقدس تشکیک و انحراف به وجود بیاورد و برای مقابله با این توطئه دشمن، باید فرهنگ‌سازی شود و پیشکسوتان که خود در بطن دفاع مقدس حضور داشتند واقعیات را آنطور که بوده برای نسل جوان بازگو کنند.

سرهنگ خواست‌خدایی از تدوین کتاب نقش استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس خبر داد و متذکر شد: این مهم همکاری و همت بلند همه پیشکسوتان ایثار و شهادت که خود شناسنامه دفاع مقدس استان هستند را می‌طلبد تا با نگارش این کتاب، یک منبع غنی و بسیار خوب برای جوانان و آیندگان فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس ماموریت‌های مهمی به بچه‌های این استان و تیپ قهرمان ۴۸ فتح واگذار می‌شد که به طور کامل و موفق ماموریت‌های خود را انجام می‌دادند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: باید با جمع‌آوری اسناد دوران دفاع مقدس و خاطرات رزمندگان استان، فرهنگ غنی ایثار و شهادت و دفاع مقدس را به نسل جوان انتقال دهیم.

سرهنگ «محمدشفیع پژمان» مدیر پیشکسوتان دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست «جهاد تبیین» و روشنگری در مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و سازمان‌ها را از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره‌کل عنوان کرد و گفت: برای اجرای این برنامه نیازمند همکاری بیش از پیش پیشکسوتان عزیز دوران دفاع مقدس هستیم.

وی از برگزاری جشنواره خاطره‌گویی «افتخار من» در استان همچون سال‌های گذشته خبر داد و افزود: این جشنواره در سال‌های گذشته به خوبی در استان برگزار و مقام‌هایی نیز در سطح ملی کسب کردیم و امیدواریم امسال نیز با استقبال خانواده‌های محترم ایثارگران عزیز شاهد برگزاری جشنواره‌‌ای درخور شأن استان باشیم.

مدیر پیشکسوتان دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین طرح «قهرمان محله» برای نخستین بار در استان برگزار می‌شود که امیدواریم با همکاری شورای پیشکسوتان دفاع مقدس، این طرح به خوبی در استان اجرا شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار