در دیدار با معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: جمهوری اسلامی حمایت از جبهه مقاومت و فلسطین را وظیفه دینی خود می‌داند

عزیزی گفت: هر چه سریعتر جنایت جنگی رژیم صهیونیستی باید در غزه متوقف و امدادرسانی‌ها به مردم مظلوم غزه ارائه شود. جمهوری اسلامی حمایت از جبهه مقاومت و فلسطین را وظیفه دینی خود می‌داند.
کد خبر: ۶۲۶۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳ - 28October 2023

جمهوری اسلامی حمایت از جبهه مقاومت و فلسطین را وظیفه دینی خود می‌داند.به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «ابراهیم عزیزی» نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به همراه «مرتضی محمودوند» و «سیداحمد آوائی» دیگر اعضای کمیسیون که جهت ابلاغ پیام مکتوب «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی به «نبیه بری» رئیس مجلس نمایندگان لبنان در بیروت به سر می‌برند، با شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کردند.

عزیزی در ابتدای این دیدار به مواضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب درباره فلسطین اشاره کرد و گفت: مجلس و دولت نیز در همین راستا، دیپلماسی رسمی و پارلمانی را به کار گرفته تا روشنگری های کافی درباره اتفاقات اخیر در فلسطین را تبیین کنند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی به اعزام سه هیات از مجلس شورای اسلامی به کشورهای منطقه و حضور در اجلاس IPU اشاره کرد و افزود: هدف از این اقدامات هم افزایی کشورهای اسلامی در سطح بین‌المللی است تا به راهکارهای مناسب در این مقطع برسیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: هر چه سریعتر جنایت جنگی رژیم صهیونیستی باید در غزه متوقف و امداد رسانی‌ها به مردم مظلوم غزه ارائه شود. جمهوری اسلامی حمایت از جبهه مقاومت و فلسطین را وظیفه دینی خود می‌داند.

مرتضی محمودوند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار به اهتمام نمایندگان مردم ایران در خانه ملت برای کمک به فلسطین و جریان مقاومت اشاره کرد و گفت: اثرگذاری حزب الله لبنان در تقویت جبهه مقاومت ستودنی است.

سید احمد آوایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه این دیدار به شیخ نعیم قاسم، گفت: حزب الله لبنان در شرایط اخیر که رژیم صهیونیستی مسبب آن بوده، بهترین اقدامات لازم را انجام داده است و حماس نیز در غزه می‌تواند با مقاومت، شکست رژیم صهیونیستی را رقم بزند.

نعیم قاسم: اقدامات امیرعبداللهیان در منطقه، منجر به شنیده شدن صدای فلسطین شد

شیخ نعیم قاسم نیز در این دیدار اقدامات پارلمانی در زمینه حمایت و شفاف سازی از فلسطین را مهم ارزیابی کرد و گفت: اجلاس‌های پارلمانی و بین‌المللی برای دفاع از فلسطین بسیار مفید است.

وی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی مواضع حساب شده و مفیدی در مورد اتفاقات اخیر در فلسطین اتخاذ کرده است، اظهار کرد: سفرهای متعدد و اقدامات امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در منطقه مفید بود و منجر به شنیده شدن صدای فلسطین شد تا دیگران بدانند مردم غزه و فلسطین نیز از حقوق خود برخوردارند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در پایان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان پس از عملیات طوفان الاقصی حمایت خود را از حماس نشان دادند تا همگان بدانند جریان مقاومت متحد و یکپارچه عمل می کند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار