سفیر یمن در ایران:

کشور‌های عربی امروز فلسطین را رها کردند/ مسلمانان مسئولیت خود را در قبال فلسطین فراموش کردند

الدیلمی گفت: متاسفانه امروز شاهد هستیم که کشور‌های عربی، فلسطین را رها کردند و مسلمانان نیز مسئولیت خود را در قبال فلسطین فراموش کردند.
کد خبر: ۶۲۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳ - 30October 2023

کشور‌های عربی امروز فلسطین را رها کردند/ مسلمانان مسئولیت خود را در قبال فلسطین فراموش کردندبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، «ابراهیم الدیلمی» سفیر یمن در ایران در همایش «غزه نماد مقاومت و بیداری» اظهار داشت: بر تمامی دانشگاه‌های جهان واجب است که راه این دانشگاه را برای روشنگری دانشجویان بروند. دانشگاهی که پیام اصلی آن این است که پادگان‌هایی علمی می‌باشند که سراسر از دانشجو هستند.

الدیلمی افزود: غرب و آمریکا می‌خواهند دانشگاه‌ها را به حد و اندازه‌ای نگهدارند که می‌خواهند. آن‌ها نمی‌خواهند دانشجویان دانشگاه‌ها با فکر و با بصیرت باشند.

سفیر یمن در ایران ادامه داد: با تمام مردم فلسطین ابراز همدردی می‌کنیم و نباید در برابر کشتار مردم فلسطین آنچه که گذشته را فراموش کنیم. امروز شاهد هستیم که مجاهدین فلسطینی اسرائیل را به عقب نشینی وادار کردند.

وی خاطرنشان کرد: امروز آن چه می‌بینیم صحنه‌ای است که مردم فلسطین رقم زدند. اما بعد از آنکه غرب کافر و آمریکا دیدند اسرائیل در آستانه فروپاشی است به کمک آن آمدند.

الدیلمی اضافه کرد: این جنگ، جنگی بین کفر و اسلام است. به همین دلیل هم ادبیات انقلابی گری باید در دهان تک تک دانشجویان و امت حزب الله باشد. این مطلبی بود که امام خمینی (ره) ۴۰ سال قبل در سخنان خود فرمودند.

سفیر یمن در ایران یادآور شد: امروز مشاده می‌کنید که ملت یمن روزانه علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از فلسطین تظاهرات‌های گسترده‌ای را برگزار می‌کنند.

وی عنوان کرد: ما مردم یمن در کنار مردم فلسطین ایستاده ایم و هر کمکی که بتوانیم به آن‌ها می‌کنیم. زیرا امروز مسئولیت ما نسبت به جهاد، و محور مقاومت افزایش پیدا کرده است.

الدیلمی تصریح کرد: متاسفانه امروز شاهد هستیم که کشور‌های عربی، فلسطین را رها کردند و مسلمانان نیز مسئولیت خود را در قبال فلسطین فراموش کردند.

سفیر یمن در ایران در پایان گفت: همانطور که امام موسی صدر گفتند آزادی فلسطین به جز توسط بزرگان محقق نخواهد شد. بر این اساس حداقل کار مسلمانان این است که شعار بدهند و فقط یک جا قرار نگیرند. ضمن اینکه کاری که ما می‌توانیم انجام بدهیم این است که محصولات عربی و آمریکا را تحریم کنیم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار