اولین اجلاسیه شهید شاخص سال ۱۴۰۲ بسیج اصناف برگزار می‌شود

اولین اجلاسیه شهید رضایی شهید شاخص بسیج اصناف فردا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۲۷۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸ - 01November 2023

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اولین اجلاسیه شهید حاج «اسماعیل رضایی» شهید شاخص سال ۱۴۰۲ بسیج اصناف، ۱۱ آبان در شهرستان تفرش استان مرکزی، زادگاه این شهید عزیز از ساعت۹:۳۰ صبح با حضور سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی برگزار می‌شود.

شهید رضایی که ابتدا در تهران دستفروش بود؛ در ۳۰ سالگی توانست صاحب حجره شود؛ رضایی از ارادتمندان اهل بیت (ع) بود و همیشه در هیئت، محافل و مجالس مذهبی شرکت و حتی به آن‌ها کمک مالی هم می‌کرد.

اولین اجلاسیه شهید شاخص سال ۱۴۰۲ بسیج اصناف برگزار می‌شود

مشارکت در ساخت حدود ۳۰۰ واحد مسکونی در منطقه شهباز جنوبی (۱۷ شهریور جنوبی)، مشارکت در ساخت یک کارخانه برق برای تأمین روشنایی خانه مردم جنوب تهران، مبارزه با بهائیت موجود در بازار با ساخت مسجد صاحب الزمان (عج) در خیابان آزادی، حضور در مبارزات سیاسی نهضت اسلامی بعد از رحلت آیت الله بروجردی و جمع آوری و ارسال وجوهات به دفتر امام خمینی (ره)، مهم‌ترین فعالیت‌های این شهید سرافراز است.

اسماعیل رضایی که در بازار میوه و تره بار فعالیت می‌کرد بواسطه انجام فعالیت‌های انقلابی توسط ساواک دستگیر و صبح روز ۱۱ آبان ۱۳۴۲ یعنی پنج ماه پس از قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، در پادگان حشمتیه تهران توسط رژیم منحوس پهلوی همراه با «طیب حاج رضایی» تیرباران و به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار