مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد:

تمامی ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد در دایرةالمعارف دفاع مقدس سهیم شوند

سرهنگ «خواست‌خدایی» گفت: تمامی ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد پای کار بیایند و نقش خود در دفاع مقدس را جهت درج در دایرةالمعارف دفاع مقدس به صورت مکتوب عنوان و از پیشکسوتان خود مصاحبه شفاهی بگیرند و به عنوان سند ارائه دهند.
کد خبر: ۶۲۷۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹ - 01November 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، دومین نشست کمیته تخصصی آموزش، پژوهش، اسناد و مدارک دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد امروز با حضور سرهنگ «سلمان خواست‌خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، «بهادر کرمی» رئیس دانشگاه یاسوج و تعدادی از کارکنان ادارت کهگیلویه و بویراحمد در دانشگاه یاسوج برگزار شد.

سرهنگ «سلمان خواست خدایی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای غزه، اظهار داشت: «طوفان الاقصی» به حدی بود که مقام معظم رهبری فرمودند «این ضربه به حدی بوده است که غیر قابل ترمیم است» و همچنین پیش بینی کردند که «اسرائیل محو خواهد شد اما خود دارد به محو شدنش کمک می کند».

وی افزود: از زحمات دکتر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج که در خصوص دانش نامه دفاع مقدس تلاش می کنند که نقش استان قهرمان پرور و سلحشور کهگیلویه و بویراحمد در دفاع مقدس به تصویر کشیده شود، تشکر می کنم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: از تیپ ۴۸ فتح، جهاد کشاورزی، جهاد سازندگی، دانشگاه علوم پزشکی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاه فتح، نیروی انتظامی، کنگره شهدا و سازمان هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در مواردی که با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مخصوصا در زمینه دانش نامه دفاع مقدس تلاش هایی داشتند تشکر می کنم و ان‌شاءالله با برنامه ریزی بهتر با سایر ادارات استان بتوانیم این برنامه ها را پیش ببریم.

سرهنگ خواست‌خدایی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که «همه استان ها باید دایرةالمعارف دفاع مقدس داشته باشند و باید از اسناد و مدارک دفاع مقدس استفاده شود»، عنوان کرد: اگر می خواهیم که فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده منتقل شود باید با زبان هنر انتقال دهیم و همین اسناد و مدارک در آینده حرف می زنند.

وی با اشاره اینکه در زمینه اعزام رزمنده و شهدای شاخص بین المللی جزء رتبه های برتر کشور هستیم، تصریح کرد: از دایرةالمعارف دفاع مقدس در تحقیقات علمی و پژوهشی استفاده می شود پس باید با دقت اسناد و مدارک جمع آوری شود که در آینده در خصوص ننوشتن از رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان و شهدای استان، ما را بازخواست نکنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان خاطره ای از فرماندهان جنگ که می گفتند «وقتی گارد ریاست جمهوری عراق وارد خرمشهر شد تنها گردانی که با آن روبرو شد تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد بود که شجاعانه جنگیدند»، تأکید کرد: همه این رشادت‌ها باید تبیین شود.

سرهنگ خواست‌خدایی از تمامی ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد خواست پای کار بیایند و نقش خود در دفاع مقدس را به صورت مکتوب عنوان و از پیشکسوتان خود مصاحبه شفاهی بگیرند و به عنوان سند ارائه دهند واز ظرفیت های های ادارات استفاده شود و همه بسیج شوند که دایره المعارف دفاع مقدس چاپ شود.

وی بیان کرد: جنگ در همه ی زمینه ها از قبیل سیاست، فرهنگ، اقتصاد، اجتماعی و ... تأثیر گذار بوده است پس باید از گنجینه تمام نشدنی دفاع مقدس در تمامی موضوعات استفاده کرده و مشکلات را برطرف کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه درس دفاع مقدس در دانشگاها به گونه ای فضاسازی و کار شود که دانشجویان به این درس ترغیب شوند، گفت: برای چاپ کتاب نقش استان کهگیلویه و بویراحمد در دفاع مقدس از ظرفیت های اساتید استفاده و جزوه ای تحت عنوان بومی سازی نقش استان در دفاع مقدس جهت استفاده دانشجویان استخراج و منابعی جهت تدریس در استان ارائه می شود.

سرهنگ خواست‌خدایی همچنین از رئیس دانشگاه یاسوج خواست دبیرخانه دانش نامه دفاع مقدس در دانشگاه یاسوج جهت ثبت و ضبط اسناد و مدارک مربوط به دانش نامه و محوری برای ادامه کار شود.

«بهادر کرمی» رئیس دانشگاه یاسوج هم در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای غزه که مظلومانه و بی پناه به شهادت می رسند، گفت: صهیونیست ذات اصلی و خوی شیطانی و ضد انسانی خود را به نمایش می گذارد و ان‌شاءالله تمام مسلمانان معتقد به ادیان با وجدان بیدار شوند و این مردم را نجات دهند.

وی افزود: دانشگاه یاسوج برای اجرای برنامه ها با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان آمادگی همکاری کامل دارد.

در ادامه این نشست نمایندگان ادارات در حوزه دفاع مقدس به ارائه گزارش در خصوص مصوبات کمیته تخصصی آموزش، پژوهش، اسناد و مدارک دفاع مقدس استان پرداختند.

در پایان این نشست بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج با تشکر از زحمات سرهنگ آسمند مدیر کل قبلی اداره کل حفط آثار دفاع مقدس، با اهدای لوح تقدیر انتصاب سرهنگ سلمان خواست خدایی مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان را تبریک گفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار