در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

معاون حقوقی رئیس جمهور: تعلل و انفعال دیوان کیفری بین‌المللی در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی/ امروز همه مردم دنیا حامی ملت فلسطین هستند

دهقان با اشاره به تعلل و انفعال دیوان کیفری بین‌المللی گفت: اگر سازمان‌های مردم‌نهاد حقوقی توان و ظرفیت خود را تجمیع کنند و بر این دیوان فشار بیاورند می‌توانند اقدام اثرگذاری را جهت رسیدگی به شکایت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی انجام دهند.
کد خبر: ۶۲۸۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۷ - 08November 2023

معاون حقوقی رئیس جمهوری: تشریح سلسله اقدامات حقوقی برای رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی/ امروز همه مردم دنیا حامی ملت فلسطین هستند«محمد دهقان» معاون حقوقی رئیس جمهور در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به آخرین جزئیات شکایت از رژیم صهیونیستی اظهار داشت: کلیه سازمان‌های مردم‌نهاد حقوقی که در کشور فعالیت می‌کنند با یکدیگر تشکیل جلسه دادند تا از ظرفیت‌های مشترکشان برای طرح دعوی از رژیم صهیونیستی استفاده کنند و به حمد‌الله تصمیمات خوبی هم اتخاذ کرده‌اند.

دهقان خاطرنشان کرد: امروز سازمان‌های مرد‌م‌نهاد در تمام دنیا اثرگذاری بالایی دارند. صد‌ها سازمان مردم‌نهاد در ایران و کشورهای اروپایی و آمریکا وجود دارند که در دفاع از ملت فلسطین فعالیت می‌کنند. اگر این نهادها توان و ظرفیت خود را تجمیع کنند و بر دیوان کیفری بین‌المللی فشار بیاورند می‌توانند اقدام اثرگذاری را جهت رسیدگی به شکایت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی انجام دهند.

معاون حقوقی رئیس جمهوری تصریح کرد: رژیم صهیونیستی همه جرائمی که در اساسنامه دیوان بین‌المللی و کیفری آمده است را مرتکب شده‌اند. نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی برخی از جرایمی است که طبق اساسنامه این محکمه بین‌المللی صهیونیست‌ها مرتکب شده‌اند.

وی افزود: اینکه دیوان کیفری بین‌المللی تاکنون به این موضوع رسیدگی نکرده است، نشانگر تعلل و انفعال این نهاد است. افکار عمومی به هیچ وجه نمی‌پذیرد که یک محکمه بین‌المللی که صلاحیت رسیدگی به جرایم جنگی دولت‌ها را دارد تا این حد از خود انفعال نشان دهد.

دهقان خاطرنشان کرد: امروز تمام ملت‌های جهان و به ویژه سازمان‌های مردم نهاد تقاضای محاکمه رژیم صهیونیستی را دارند. ما هم تا جایی که بتوانیم و در شرایطی که سازمان‌های مردم نهاد نیاز داشته باشند به آنها کمک‌های لازم را می‌کنیم.

وی افزود: موضوع بعدی پیگیری در شورای حقوق بشر سازمان ملل است که همه حامیان ملت فلسطین باید فشار لازم را به شورا وارد کنند تا کارکرد اصلی خود را ارائه کند. سلسله اقداماتی باید توسط وزارت امور خارجه و دیگر بخش‌ها انجام پذیرد که بتوانیم همه ظرفیت‌ها را تجمیع کنیم و به نتیجه مناسب در این زمینه برسیم.

معاون حقوقی رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه موضوع رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی حتی بعد از اتمام جنگ هم باید موجدانه پیگیری شود، گفت: همه مردم دنیا حتی مردم کشورهای اروپایی و آمریکا حامی مردم فلسطین هستند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار