تحلیلگران صهیونیست: حماس ابتکار عمل را در اختیار دارد

تحلیلگران نظامی رژیم صهیونیستی ضمن اذعان به ابتکار عمل حماس در نبرد زمینی در غزه از دفاع چند لایه نیرو‌های مقاومت علیه نظامیان صهیونیست هم پرده برداشتند.
کد خبر: ۶۲۸۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰ - 07November 2023

تحلیلگران صهیونیست: حماس ابتکار عمل را در اختیار داردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، رأی الیوم در مطلبی درباره تحولات جنگ زمینی در غزه آورده است: نظامیان اسرائیل در باتلاق غزه گرفتار شده اند، همانطور که آمریکا در ویتنام گرفتار شد؛ حماس ابتکار عمل را در نبرد‌های زمینی در دست دارد.

این رسانه می‌نویسد: با وجود سانسور نظامی شدیدی که بر رسانه‌های عبری درباره جنگ کنونی در غزه حکمفرماست و نیز با وجود همه تحرکاتی که برای بالا بردن روحیه اسرائیلی‌هایی انجام می‌شود که هنوز در شوک شکست هفتم اکتبر هستند، اما گزارش‌هایی از تلفات و خسارت‌های ارتش این رژیم در جریان نبرد‌های سنگین با گروه‌های مقاومت منتشر شده است.

«رون بن یشای» تحلیلگر امور نظامی پایگاه عبری «یانت» اذعان کرده که، طبق تحقیقات به عمل آمده و گزارش‌های واصله، حماس خطوط دفاعی چند لایه‌ای دارد. بحث فقط از خطوط دفاعی محکم نیست بلکه دفاع‌های چند لایه است که با کمین‌های ضدزره تقویت می‌شود.

این تحلیلگر صهیونیست از کمین رزمندگان مقاومت فلسطین در روی زمین و زیر زمین علیه نظامیان صهیونیست خبر داد و اینکه مناطق کاملا بمبگذاری و مین گذاری شده است و برخی تله‌های انفجاری در خاک کاشته شده و برخی دیگر در دیوار کار گذاشته شده‌اند.

«رون بن یشای» تحلیلگر اسرائیلی که از مناطق جنگی بازدید داشته، اذعان کرده که «نظامیان اسرائیلی خیلی کُند و با احتیاط حرکت می‌کنند؛ آنهم تحت پوشش آتش سنگین هوایی و زمینی. در برخی مواقع نیروی هوایی بمب یک تُنی را در صد‌ها متر دورتر از نظامیان پیشروی کننده می‌ریزد تا به پیشروی کننده کمک کند.

وی اذعان می‌کند که پیشروی کُند نظامیان صهیونیست با وجود حمایت کامل پهپاد‌ها در نزدیکی خطوط مقدم و نیز آتش توپخانه و تجهیزات پیشرفته نظامیان واحد زرهی این رژیم است.

از سوی دیگر «عاموس هارئیل» تحلیلگر رسانه صهیونیستی هآرتص هم گفت: بسیاری از افسران اسراییل تایید می‌کنند که برآورد‌های اسرائیلی درباره کشته شدن صد‌ها نفر از افراد حماس در روز، برآورد‌هایی است که با واقعیت همخوانی ندارد. این تله جنگی شناخته شده است که در مناطق شلوغ رخ می‌دهد و از این رو اسرائیل باید احتیاط کند.

وی اعلام کرد: حماس به تونل‌های دفاعی اهتمام خاصی دارد و از سویی نیرو‌های خود را برای شلیک موشک ضدتانک اعزام می‌کند و برای شکار تانک‌ها و نفربر‌ها از بمب استفاده می‌کند و نیز به پهپاد‌ها روی آورده است. جنگ چریکی علیه دشمنی که در زیر زمین پنهان شده است کار ارتش را سخت می‌کند و از سوی دیگر به حماس برای هدف قرار دادن نظامیان و جنگ افزار‌ها مجال زیادی می‌دهد.

هارئیل با اشاره به ابتکار عمل حماس در نبرد با نظامیان صهیونیست تاکید کرد: بخش بزرگی از نبرد میان ارتش اسرائیل و حماس با ابتکارعمل حماس است. درست است که یگان زرهی به محض احساس خطر از نیروی هوایی برای نجات کمک می‌گیرند، اما این تلفات سنگینی به نظامیان اسرائیلی وارد می‌کند.

منابع اسرائیلی اعلام کردند: روز سه شنبه گذشته تحول خاصی در نبرد گردان «تصابار» وابسته به تیپ «گفعاتی» با حماس در اردوگاه جبالیا رخ داد، اوضاع خوب پیش رفت، اما یک نفربر این گردان با موشک ضدزره هدف قرار گرفت که در آن ۱۱ نظامی اسرائیلی کشته شدند.

منابع مذکور بیان کردند: احتمالا نوع گلوله به کار گرفته شده «آرپی جی۲۹» است که دارای کلاهکی با سرجنگی دوگانه است که به آن اجازه می‌دهد نه تنها در زره نفوذ کند بلکه گرما و فشار بسیار بالایی تولید می‌کند. درباره خودرو زرهی «ببر» که مورد اصابت قرار گرفت هم این خودرو زرهی به سیستم محافظت در برابر موشک‌های ضدتانک مجهز است، اما این سیستم کار نکرد و علت ناکارآمدی آن در دست بررسی است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار