مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی خبر داد؛

واگذاری ۸۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد تربت تربت جام

سلم‌آبادی از افتتاح و واگذاری ۸۰ واحد مسکونی به مددجویان تحت حمایت این نهاد در تربت‌جام خبر داد.
کد خبر: ۶۲۸۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰ - 07November 2023

واگذاری ۸۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد تربت تربت جامبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، با حضور «یعقوبعلی نظ‌ری» استاندار خراسان رضوی، «رضا سلم‌آبادی» مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی و جمعی از مسئولین استانی و شهرستان تربت جام، ۸۰ واحد مسکونی، تحویل مددجویان کمیته امداد شهرستان تربت جام شد.

سلم‌آبادی با بیان اینکه تمام تلاش خود را در رفع مشکلات مسکن مددجویان به کار گرفته‌ایم، به جزئیات آیین افتتاح و واگذاری ۸۰ واحد مسکونی به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، اشاره کرد و اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته ۸۰ واحد مسکونی در این شهرستان برای مددجویان خریداری و تأمین شد.

وی افزود: پس از بررسی ‌های انجام شده توسط کارشناسان کمیته امداد و همچنین مذاکره با مالک هر واحد به مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان خریداری شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با تقدیر از مالک پروژه برای ارائه تخفیف ویژه‌به مددجویان کمیته امداد، عنوان داشت: اکنون ۸۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد در تربت‌جام خانه‌دار شده‌اند که از این تعداد ۶۳ خانوار اهل تسنن و ۱۷ خانوار اهل تشیع هستند.

وی زیربنای مفید هر واحد را ۷۵ متر و زیربنای غیر مفید را ۸۵ متر اعلام کرد و گفت: واحدها در بلوک‌های ۶ واحدی ساخته شده و در کل پروژه جانمایی شده‌اند.

سلم‌آبادی خاطرنشان کرد: کمیته امداد برای خرید هر واحد مسکونی ۱۰۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان به صورت وام از طریق صندوق امداد ولایت به مددجویان مساعدت کرده است، همچنین مبلغ ۳۰ میلیون تومان توسط خود مددجو و نیکوکاران تأمین شده و الباقی نیز در زمان انتقال سند پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون تمامی ۸۰ مددجوی تحت حمایت تربت‌جامی در منازل خود ساکن شده‌اند، تصریح کرد: در تربت‌جام بالغ‌ بر ۴۰۰ مددجوی فاقد مسکن هستند، البته بیش از ۲۰۰ نفر این افراد در پروژه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در ادامه از انعقاد دو تفاهم‌نامه برای ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد خبر داد و گفت: یکی از این تفاهم‌نامه‌ها برای ساخت هزار و ۳۰۱ واحد مسکونی با بنیاد علوی است که تاکنون ۶۰۴ واحد تحویل شده و یا آماده تحویل است، همچنین تفاهم‌نامه دیگر برای ساخت دو هزار و ۴۰۰ واحد با همکاری سپاه پاسداران بوده که تاکنون حدود هزار واحد مسکونی یا تحویل داده شده و یا آماده تحویل است.

وی با اشاره به اینکه باهمکاری بانک‌ها و تخصیص اعتبارات به موقع تا پایان امسال دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تحویل مددجویان خواهد شد، تصریح کرد: این تعداد واحدها مربوط به تمامی شهرستان‌های خراسان رضوی است.

وی افزود: بیشتر واحدهایی که احداث می‌شوند مربوط به مناطق روستایی هستند. برای مددجویان شهری بیشتر در قالب نهضت ملی مسکن اقدام می‌شود. بالغ‌بر ۲۲ هزار خانوار مددجوی بالای دو نفر در سطح شهر و روستاهای خراسان رضوی فاقد مسکن و یا مسکن‌ مقاوم هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار