احزاب لبنانی خواستار قطع روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی شدند

گروه سیاسی موسوم به «لقاء الأحزاب و القوی الوطنیة و الإسلامیة» در لبنان خواستار قطع روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی شد.
کد خبر: ۶۲۸۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰ - 07November 2023

احزاب لبنانی خواستار قطع روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، گروه سیاسی موسوم به «لقاء الأحزاب و القوی الوطنیة و الإسلامیة فی لبنان» در واکنش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و حملات علیه جنوب لبنان، خواستار قطع روابط کشور‌های عربی با این رژیم و حامیان آن شد.

طبق بیانیه‌های وزارت بهداشت فلسطین از آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر گذشته تاکنون که سی و دو روز از آغاز آن می‌گذرد، ۱۰ هزار و ۲۲ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که ۴۱۰۴ نفر از آن‌ها کودک بودند. همچنین ۲۵ هزار نفر در جریان حملات مستمر رژیم صهیونیستی مجروح شده‌اند که اغلب آن‌ها کودکند و وزارت بهداشت فلسطین ۲۳۵۰ مورد مفقودی را ثبت کرده است که نزدیک به ۱۳۰۰ نفر از آن‌ها کودکند.

بنابر گزارش شبکه المیادین، در بیانیه گروه مذکور آمده است: «از کشور‌های عربی می‌خواهیم که نفت و گاز همه کشور‌های حامی رژیم اشغالگر را قطع کنند».

در این بیانیه از اجلاس عربی که قرار است چند روز آینده در ریاض برگزار شود، خواسته شده است تا تصمیماتی همسو با خواسته ملت‌های جهان اتخاذ کند.

احزاب لبنانی همچنین تأکید کردند که گروه‌های مقاومت در فلسطین از جمله حماس، جنبش‌های آزادی‌بخش ملی هستند.

در این بیانیه همچنین بر ضرورت تداوم اعتراضات و برگزاری راهپیمایی‌ها بزرگ مقابل سفارتخانه‌های کشور‌های حامی رژیم اشغالگر تأکید شده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار