دیدار رؤسای جمهور ایران و ازبکستان؛

حجت‌الاسلام رئیسی: توسعه تعاملات سیاسی و اقتصادی با کشور‌های همسو از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی ایران است

رئیس جمهور توسعه تعاملات سیاسی و اقتصادی با کشور‌های اسلامی، همسایه و همسو را از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی عنوان و بر تقویت تعاملات ایران و ازبکستان تأکید کرد.
کد خبر: ۶۲۹۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸ - 09November 2023

رئیسی: توسعه تعاملات سیاسی و اقتصادی با کشور‌های اسلامی، همسایه و همسو از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی ایران است/ تاکید رئیس جمهور ازبکستان بر ضرورت تقویت مناسبات و همکاری‌ها میان دو کشوربه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور که به‌منظور شرکت در شانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اقتصادی اکو به تاشکند سفر کرده است، با «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام رئیسی در این دیدار ضمن ابراز رضایت از روند اجرایی شدن توافقات میان دو کشور به‌ویژه در بخش آی تی، تجارت، حمل و نقل و مسائل پولی و بانکی، بر ضرورت هدف‌گذاری و تلاش برای ارتقای بیشتر سطح همکاری‌ها در حوزه‌های یاد شده تأکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه، توسعه تعاملات سیاسی و اقتصادی با کشور‌های اسلامی، همسایه و همسو را از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی عنوان کرد و با اشاره به اهمیت جایگاه سازمان‌های منطقه‌ای در زمینه‌سازی برای تسهیل روابط با کشور‌های همسو، بهره‌گیری از ظرفیت این سازمان‌ها را در تقویت مناسبات و تعاملات فی‌مابین مورد تأکید قرار داد.

شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از میزبانی از حج‌الاسلام رئیسی و هیئت عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران، بر ضرورت تقویت مناسبات و همکاری‌ها میان ایران و ازبکستان تأکید و از افتتاح خانه نوآوری ایران در تاشکند تشکر کرد و آن را موجب آشنایی بیشتر فعالان اقتصادی این کشور با دستاوردها، ظرفیت‌ها و تجربیات جمهوری اسلامی ایران دانست.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار