در پی انهدام پهپاد آمریکایی از سوی ارتش یمن؛

پنتاگون: ایران را مسئول حمله به نیرو‌های خود در منطقه می‌دانیم

وزارت دفاع آمریکا ضمن ابراز نگرانی از سرنگون شدن یک پهپاد MQ۹ ارتش این کشور به‌دست نیرو‌های مسلح یمن، ایران را مسئول حمله به نیرو‌های آمریکایی در منطقه دانست.
کد خبر: ۶۲۹۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶ - 09November 2023

ابراز نگرانی آمریکا از سرنگونی پهپاد MQ۹ به‌دست ارتش یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از الجزیره، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از سرنگون شدن یک پهپاد این کشور به‌دست نیرو‌های مسلح یمن ابراز نگرانی کرد.

این مقام آمریکایی همچنین ضمن اشاره به تلاش برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ غزه به منطقه، بار دیگر ادعا‌ها علیه ایران را تکرار کرد و گفت: ما تلاش می‌کنیم پیام واضحی به ایران بفرستیم، مبنی بر اینکه این کشور را مسئول حمله به نیرو‌های خود در منطقه می‌دانیم و انتظار داریم که تهران تدابیری را برای توقف این حملات اتخاذ کند.

این ابراز نگرانی پنتاگون در حالی است که نیرو‌های مسلح یمن روز چهارشنبه اعلام کرد که یک پهپاد آمریکایی از نوع MQ ۹ را بر فراز آب‌های منطقه‌ای یمن سرنگون کرده‌اند.

در بیانیه نیرو‌های مسلح یمن آمده است: این پهپاد آمریکایی در حال انجام اقدامات تجاوزکارانه، رصد و جاسوسی بر فراز آب‌های منطقه‌ای یمن در راستای حمایت نظامی آمریکا از رژیم صهیونیستی بود.

همچنین در این بیانیه آمده است: این پهپاد با موشک زمین به هوا مناسب سرنگون شد. نیرو‌های مسلح یمن بر حق مشروع در دفاع از کشور و مقابله با تهدیدات خصمانه تاکید دارد.

در این بیانیه تاکید شده است: تحرکات تجاوزکارانه نیرو‌های مسلح یمن را از تداوم اجرای عملیات نظامی علیه رژیم صهیونیستی در حمایت و یاری ملت مظلوم فلسطین باز نمی‌دارد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها