وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

سازوکار‌های لازم برای برخورداری از زیرساخت پرسرعت برای برگزاری انتخابات پیش بینی شده است

زارع‌پور گفت: ساز و کار‌های لازم برای برخورداری از زیرساخت پرسرعت و ایمن در طول برگزاری انتخابات پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۶۲۹۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹ - 09November 2023

سازوکار‌های لازم برای برخورداری از زیرساخت پرسرعت برای برگزاری انتخابات پیش بینی شده است

به گزارش خبرگزاری دفاع‌پرس از اراک، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جریان سفر یک روزه به استان مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی دارای موقعیت صنعتی و استراتژیک در کشور است به طور حتم توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی در این استان ضروری است.

زارع‌پور افزود: در پروژه فیبر نوری FTHH منازل و کسب و کارهای ساوه سرعت‌های تا چند صد مگابیت برثانیه حتی تا هزار مگابیت بر ثانیه فراهم شده است و این میزان 80 برابر سرعت ارتباطات ثابتی است که هم اکنون در کشور وجود دارد امید می‌رود تا پایان دولت سیزدهم امکان دسترسی و برخورداری از چنین فناوری را برای تمامی خانوارهای شهری کشور فراهم کنیم.

وی ادامه داد: اتصال و برخورداری تمامی ساختمان‌های کشور از این فناوری تا پابان برنامه هفتم هدفگذاری شده است به طور حتم شاهد انقلابی در صنعت ارتباطات کشور خواهیم شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: به طور حتم پروژه فیبر نوری زیرساخت توسعه کشور حداقل در نیم قرن آینده است، چرا که اجرا این طرح در استان مرکزی فرصتی برای شکوفایی استعدادهای استان بوده و تاثیر بسزایی در اقتصاد دیجیتال کشور خواهد داشت.

زارع‌پور گفت: به طور حتم در آینده فیبرهای نوری اتوبان های جدید برای ارتباطات مردم خواهد بود و همه امور زندگی جامعه بشری تحت تاثیر دیجیتال و مجازی خواهد بود و این مهم تسهیل کننده زندگی مردم خواهد بود.

وی با بیان اینکه قریب به 94 درصد خانوارهای روستایی بالای 20 خانوار کشور از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند،افزود: در صورتیکه این میزان در ابتدای دولت حدود 80 درصد بود،طی دو سال اخیر بیش از پنج هزار و 400 روستا به شبکه متصل شدند که سهم استان مرکزی حدود 160 روستا بوده است و تا پایان سال تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان از اینترنت پرسرعت برخوردار خواهند شد و این مهم تاثیر بسزایی در ماندگاری مردم در جوامع روستایی و رونق و آبادانی و تقویت زیر ساخت ها خواهد داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: براساس قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی برای اولین بار وزارت ارتباطات نیز جزو ستاد اجرایی انتخابات کشور شده است و این وزارتخانه وظیفه تضمین ارتباطات پایدار و با کیفیت را در طول انتخابات برعهده دارد.

زارع پور گفت: تلاش بر این است 20 درصد انتخابات امسال بصورت الکترونیک برگزار شود به همین منظور ساز و کارهای لازم برای برخورداری از زیرساخت پرسرعت، با کیفیت و امن در طول برگزاری انتخابات پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار