رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت:

دستاورد‌های امروز دولت نه با برجام و نه با FATF حاصل شده است

«خلجی» با بیان این‌که دولت مردمی توانست ضمن غلبه بر کرونا، رشد ۴ درصدی تولید، خودکفایی گندم و فروش روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت را رقم بزند، گفت: دستاورد‌های امروز دولت نه با برجام و نه با FATF حاصل شده است.
کد خبر: ۶۲۹۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶ - 10November 2023

دستاورد‌های امروز دولت نه با برجام و نه با FATF حاصل شده استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «سپهر خلجی» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در شورای اداری آذربایجان‌غربی، با اشاره به این‌که آرایش رسانه‌ای دشمن تغییر کرده و شکل آفندی به خود گرفته است، اظهار داشت: دشمن امروز نقاط قوت از جمله توان هسته‌ای و حماسه اربعین حسینی را مورد هدف قرار داده است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به اینکه درگیر جنگ نفس‌گیر روایت‌ها هستیم، افزود: در این جنگ اگر نتوانیم واقعیت‌ها را درست روایت کنیم، واکنش ما انفعالی بوده و متحمل هزینه‌های سنگینی خواهیم شد.

خلجی گفت: در حوادث سال گذشته به‌خاطر تاخیر در روایت و یک غفلت در رفع شبهه، متحمل خسارت سنگین شدیم.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت، با اشاره به این‌که آن‌چه امروز رخ می‌دهد، یک جنگ ترکیبی با تمرکز بر رسانه و اقتصاد است، افزود: میدان این جنگ، افکار عمومی است.

خلجی با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند تصویری ناکارآمد و ناتوان از دولت ارائه دهد، بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها برای خنثی‌سازی این تاکتیک دشمن را ضروری دانست.

وی با تاکید بر ضرورت روایت‌گری مقایسه‌ای، گفت: باید برای مردم تبیین شود که دولت را در چه وضعیتی تحویل گرفتیم.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در تبیین شرایط دولت در شروع کار، تصریح کرد: کشور را زمانی تحویل گرفتیم که مرگ و میر‌های کرونایی به روزانه ۷۰۰ نفر می‌رسید. مدارس و دانشگاه‌ها و کسب و کار‌ها تعطیل بود. فضای یأس و ناامیدی حاکم بود. رشد تولید متوقف شده بود و نفوذ در عالی‌ترین سطح را نیز شاهد بودیم.

خلجی با بیان این‌که در چنین شرایطی دولت مردمی توانست ضمن غلبه بر کرونا، رشد ۴ درصدی تولید، خودکفایی گندم و فروش روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت را رقم بزند، گفت: دستاورد‌های امروز دولت نه با برجام و نه با FATF حاصل شده است.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با تاکید بر اینکه باید روایت‌گری‌های ما مقایسه‌ای باشد، گفت: روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی باید با نگاه تبیینی نقش بسیج‌کنندگی، جریان‌سازی، هشدارسازی، حمایت‌کنندگی و ارتباط‌دهندگی داشته باشند.

خلجی افزود: روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی مدیر عملیات رسانه‌ای هستند که باید راهبری، برنامه‌ریزی و طراحی عملیات داشته باشند؛ وگرنه در جنگ روایت‌ها شکست خواهیم خورد.

وی یکی از دلایل ضعف در روایت‌گری را انتخاب نکردن درست نیرو‌های روابط عمومی دانست و گفت: روابط عمومی یک حوزه تخصصی است که می‌بایست افرادی آشنا به رسانه و با انگیزه سکان‌دار آن باشند.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به اینکه باید روایت‌گری هنرمندانه داشته باشیم و این نوع روایت‌گری، آدم خودش را می‌طلبد، گفت: در حوزه اطلاع‌رسانی هنرمندانه با رویکرد روایت صادقانه و باورپذیر باید در قالب‌های اثربخش انجام گیرد.

خلجی رفع شبهات را یک اصل اساسی در جنگ ترکیبی دانست و افزود: هرجا توانسته‌ایم صادقانه روایت‌گری کنیم و به شبهات پاسخ دهیم، آن‌جا موفق بوده‌ایم.

وی مدیران دستگاه‌های اجرایی را مسئول حوزه اطلاع‌رسانی دانست و افزود: بر اساس مصوبه دولت، مدیران دستگاه‌های اجرایی مسئول نتیجه سیاستگذاری، اجرا و برنامه‌ریزی در حوزه اطلاع‌رسانی هستند و اگر ضعفی وجود دارد، ابتدا به خود مدیر پاسخگو است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت ادامه داد: مدیران در وهله اول باید افراد آگاه به حوزه اطلاع‌رسانی را برای روابط عمومی انتخاب، سپس با تامین امکانات لازم از این حوزه حمایت کنند.

خلجی تدوین پیوست رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی پروژه‌های کلان را بسیار مهم و الزامی دانست و آن را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار