نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان:

ترویج شبهات بین مردم و به ویژه شیعه از توطئه‌های دشمنان است

حجت‌الاسلام «مطیعی» گفت: دشمن شبهات را مثل بمباران در دل جوانان وارد می‌کند و همین جا محل «جهاد تبیین» است.
کد خبر: ۶۲۹۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵ - 10November 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین «مرتضی مطیعی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر اظهار داشت: با توجه به آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، حمایت از مسلمانان فلسطین واجب دینی، عقلی و انسانی محسوب‌ می‌شود و حداقل کار ما همدردی است.

وی با اشاره به اینکه آنانی که در غزه زیر حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی هستند با جهان‌بینی اینگونه ایستادگی می کنند، گفت: اولین حجت آنان ایمان به نتیجه‌دادن ایستادگی در برابر ظالم است، به قولی آنها شهید به دنیا می‌آیند.

امام جمعه سمنان، آگاهی به نقش انسان در تغییر سرنوشت خودش را دومین دلیل دلیل ایستادگی مردم غزه دانست و ادامه داد: اگر در گذشته عده ای اهتمام نداشتند نسبت به سرنوشت خود، این جمعیت در برابر جبهه ظلم صهیونیسم ایستاده اند و به نصرت الهی امیدوارند.

وی با بیان اینکه باید در دیدگاه همه مسلمین اصل «یا شهادت یا پیروزی» وجود داشته باشد، همچون رزمندگان دوران دفاع مقدس، تاکید کرد: روز و شب بمباران و وحشی‌گری‌های صهیونیسم ادامه دارد و مردم همه جهان حتی از اروپا اکنون انزجار خود از صهیونیسم را نشان می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با انتقاد از انفعال سازمان‌ ملل متحد در برخورد جدی با جنایاتی که در غزه رخ می‌دهد، افزود: برخی کشورهای منطقه نیز در سکوت مطلق هستند و حتی اجازه همدردی مردمشان با مردم غزه را نمی دهند.

وی ادامه داد: پس از اینکه مسوولی از رژیم صهیونیستی تهدید به استفاده از سلاح اتمی کرد، هیچ واکنشی از سازمانهای بین‌المللی ندیدیم و آنها کاری نمی کنند و قصدی برای خلع سلاح آنان وجود ندارد.

وی به برخی موضع‌گیری‌ها در داخل کشور درباره غزه و مسایل جهانی، ابراز کرد: برخی در سخنرانی ها حرف هایی می‌زنند که راهبرد آمریکا است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه آمریکا مستقیم نمی تواند وارد میدان شود و صهیونیسم را وارد کرده است، گفت: این عده در داخل کشور گویا ماموریت جدید در مسایل مختلف دارند؛ همین ها هستند که حرف آمریکا را می‌زنند. در دوره هایی نیز سردار سلیمانی را نشناختند. ایده های خود را از زبان مردم بیان می کنند، مشکلاتشان مشکلات خودشان است، خودشان با مردم فاصله دارند و از فاصله میان مردم و حاکمیت سخن می گویند.

وی ادامه داد: این عده از خستگی مردم حرف می زنند، در حالیکه مردم برای حضور میدانی اعلام آمادگی کرده اند، این مردم با انتخاب خود به همدردی با مردم غزه می پردازند.

وی یادآور شد: آمریکا توان حمله به ایران را ندارد و در حالیکه عراق و افغانستان حضور داشت، پشیمان عقب‌نشینی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی، واردکردن شبهات بین مردم و به ویژه شیعه را از راهکارهای دشمنان دانست و گفت: دشمن شبهات را مثل بمباران بر جوانان وارد می کنند و همین جا محل «جهاد تبیین» است. مردم بدانند اهالی غزه شافعی هستند و دیدیم که مسجد امام علی(ع) در غزه بمباران شد و شبهه ناصبی بودن اهالی غره نادرست است و با شیعه عداوتی ندارند.

وی افزود: دشمن چون در میدان نمی تواند وارد شود از راه شبهه ورود می کند، باید در این زمینه مراقب بود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان به سیل در شهرستان میامی در روزهای گذشته اشاره و اضافه کرد: همدردی با سیل‌زدگان اولین گام است، سیل در بخش های مختلف به زندگی و حتی فعالیت اقتصادی خسارت واردکرده است و با حضور میدانی مسوولان استان و فعالیت قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده، به مسایل مردم در شرق استان رسیدگی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان به ۲۴ تا ۳۰ آبان هفته کتابخوانی اشاره و تاکید کرد: به بیان رهبر معظم انقلاب کتابخوانی نه تنها امری فرهنگی، وظیفه دینی است و دوری از کتاب خسارت محسوب می شود.

وی یادآور شد: میزان کتابخوانی در جامعه باید تقویت شود و کتابخوانی موضوعی وراثتی نیست و با تمرین باید در جامعه ترویج شود. در مصلاهای نماز محل فروش و معرفی کتاب درنظرگرفته شود تا خدمتی به کتاب باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه رشد و توسعه فرهنگی و فکری جامعه در گرو کتابخوانی است و خانواده ها با هدیه دادن کتاب، فرزندانشان را به کتابخوانی تشویق کنند، گفت که رهبر معظم انقلاب بهترین الگو در کتابخوانی هستند، کتاب خریدن اکنون برای بسیاری با توجه به قیمت ها مشکل است، ملی مساله نداشتن کتاب نیست و دسترسی به کتاب در کتابخانه ها میسر است.

وی به قانون اختصاص حداقل نیم درصد درآمد شهرداریها به کتابخانه ها اشاره کرد و گفت: این قانون باید اجرایی شود، در برخی شهرهای استان شهرداری‌هایی که آن را اجراکرده‌اند، وضعیت کتابخانه هایشان وضعیت بهتری است. «سند نهضت مطالعه مفید» سال ۱۳۸۹ در شورای عالی فرهنگی تصویب شد و باید محقق شود.

امام جمعه سمنان با اشاره به انتخاب این شهر به عنوان «پایتخت کتاب ایران» تاکید کرد: در چنین سالی باید میزان و سرانه مطالعه افزایش یابد و نمونه در کشور باشیم و باید بخشهای مختلف در این زمینه ورود و کمک کنند.

وی با اشاره به نام‌نویسی نامزدهایی برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان سمنان، گفت: امیدواریم انتخابات خوبی در پیش داشته باشیم. انتخابات مجلس خبرگان رهبری با انتخابات مجلس شورای اسلامی متفاوت است.

وی اضافه کرد: منتخت مردم در مجلس خبرگان رهبری وظیفه خود و بنده هم وظیفه خود را انجام می دهم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها