در پی فجایع نیجریه؛

سید شیعیان نیجریه از شهادت فرزندانش می گوید

پس از ماجرای کشتار وحشیانه شیعیان نیجریه و دستگیری شیخ زکزاکی، مطالب زیادی در مورد رهبر شیعیان نیجریه منتشر شد که از جمله شهادت سه فرزند وی در روز قدس سال گذشته بود.
کد خبر: ۶۲۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰ - 19December 2015

سید شیعیان نیجریه از شهادت فرزندانش می گوید

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، پس از ماجرای کشتار وحشیانه شیعیان نیجریه و دستگیری شیخ زکزاکی، مطالب زیادی در مورد رهبر شیعیان نیجریه منتشر شد که از جمله شهادت سه فرزند وی در روز قدس سال گذشته بود.

متن صحبتهای شیخ زکزاکی پس از شهادت فرزندانش

شیعیان نیجریه، مراسم عید فطر امسال را در حالوهوایی متفاوت برگزار کردند؛ زیرا آنها داغ شهادت مظلومانه دوستان و بستگان خود را در حادثه خونین راهپیمایی روز جهانی قدس شهر «زاریا» بر دل داشتند. پس از این حادثه،  شیخ ک زکی همه مردم را به آرامش دعوت کرد و خود بر پیکر شهدا نماز خواند و پیکرهای پاک این شهدا را همراه با هزاران نفر از پیروان خویش تشییع کرد.
 مردمان نیجریه امسال شاهد صحنه موثر دیگری هم بودند و آن هم آرامش و صلابت و ایمان شیخ زک زکی  و تاسی او از خاندان اهل بیت بود به گونه ای که شیخ یکایک پسرانش را با آرامش و معنویت تمام و بدون ذره ای ابراز ناراحتی شخصا دفن کرد. رفتار  خالی از تبعیض و با طمأنینه سید در مواجهه با این داغ بزرگ یادآور عظمت و رفتار بزرگان دین بود و این گونه بود که  حماسه ای دیدنی از ایمان به خداوند و مکتب اهل بیت (علیهم السلام) رقم زد.

در روز عید فطر برخی ها منتظر بودند با توجه به  انبوه طرفداران میلیونی شیخ؛ ایشان عملا در نماز عید فطر اعلام جنگی داخلی کند، لیکن ایشان با آرامشی عجیب در خطبه اول نماز، خطبه امیرالمؤمنین علی(ع) در روز عید فطر را قرائت کرد. وی همچنین با ارائه توضیحاتی درباره احکام و شرایط نماز عید افزود: ظهور امام زمان(عج) دقیقا مطابق آنچه در سنت پیامبر(ص) بوده است، اجرا خواهد شد. وی در خطبه دوم نماز درباره جنایاتی که مأموران امنیتی دولت نیجریه در مراسم روز جهانی قدس زاریا انجام دادند، سخن گفت.  متن زیر بخشی از سخنان ایشان در مراسم روز عید فطر سال جاری در بین شیعیان نیجریه است.

نباید فریب بخوریم؛ دولت مسئول فاجعه است
کسانی که این جنایت را انجام دادهاند، میخواهند ما باور کنیم که این کشتار، یک درگیری فرقهای بوده و بهدست گروهی مذهبی رخ داده است اما چنین چیزی واقعیت ندارد. ما دیدیم کسانی که در روز روشن به مردم حمله کردند، یونیفورمهای نظامیبه تن داشتند و روی وسایل نقلیه کاملا مسلح آنها، نوشتههای نظامیوجود داشت. از همین جا درمییابیم که کشتار مردم بیگناه در «برنینگواری» یا «زمفارا» و نیز در دیگر نقاط بهدست چه کسانی انجام گرفته است. باورکردنی نیست که حکومت منتخب مردم، مسئول این کشتارهایگاهوبیگاه بوده است. ما نباید فریب بخوریم. آنهایی که در مسند قدرت هستند، بانیان اصلی این فجایع هستند.

چگونگی شهادت فرزندان
آنها به قصد دستگیری فرزندانم بهسوی آنها هجوم آوردند که فرزندم «محمد» با گلولهای که به شکم او شلیک شد، به شهادت رسید. سپس سه فرزند دیگرم «احمد»، «حمید» و «علی» را دستگیر کردند. ما ازطریق واسطهای که داشتیم، در همان حین که آنها را میبردند، تقاضا کردیم آزادشان کنند اما فرمانده اعلام کرد که آنها را به بیمارستان آموزشی میفرستد تا درمان شوند. تا آن لحظه فرزندان من شرایط خوبی داشتند اما هنگامیکه آنها را بردند تا سوار ماشین کنند، سه گلوله به احمد شلیک کرده و او را به داخل ماشین پرتاب کردند. احمد هنوز نمرده بود و درحال صحبت بود که دست و پاهایش را نیز شکستند. درهمیناثنا علی را هم مورد ضربوشتم قرار دادند. حمید سعی کرد از علی محافظت کند که با این کار، آنها بهسوی حمید هجوم برده و با واردآوردن ضربات متعدد چاقو به همه جای بدنش، حتی به سر و صورتش، او را به شهادت رساندند. حمید بلافاصله به شهادت رسید اما احمد همچنان زنده بود و سعی داشت تا با آنها صحبت کند. نظامیان وقتی دیدند که احمد حرف میزند، بهسوی او حمله کردند و آنقدر به او چاقو زدند که از مرگش قبلاز رسیدن به بیمارستان مطمئن شوند. آنها سپس به پاهای علی شلیک کردند.

هویت فرمانده مهاجمان
شخصی که به فرزندانم شلیک کرد (فرمانده عملیات) یک تیمسار ارتشی به نام «اس. اکوه» بود. هنگام دستگیری به او گفته بودم فرزندانم را آزاد کن که او در پاسخ به من گفت: آنها را آزاد میکنم اما نه زنده!
اکنون با لطف بینهایت خداوند، فرزندم علی زنده است. او دید که چگونه برادرانش بهشکل وحشیانهای درمقابل چشمانش سلاخی شدند.

دشمن به فکر قلعوقمع ماست
این واقعه، مصیبت دیگری بود که آنها به مسلمانان این کشور وارد کردند. اینها همانهایی هستند که گروههایی را برای جنگ علیه یک فرقه تشکیل میدهند. این واقعه نشان داد که آنها جز قلعوقمع کامل ما اندیشه دیگری در سر ندارند. بعداز این حادثه، مردم با ما ابراز همدردی کردند. علاوه بر این برخی افراد حکومتی، حتی رئیس جمهور سابق کشور به ما تسلیت گفتند.
ما همه را به آرامش و تآسی از فرهنگ اهل بیت دعوت می کنیم و می گوییم این شهدا ادامه دهنده راه  شهدای عاشورا و نهضت اسلامی هستند.

منبع: مشرق

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار