شهید «طهرانی مقدم» خطاب به فرمانده معظم کل قوا خبر داد؛

آغاز پروژه موشک فوق‌سریعِ واکنش سریع در بُرد هدف اسرائیل+ سند

شهید «طهرانی مقدم» سال ۱۳۸۴، در نامه‌ای دست‌نویس خطاب به فرمانده معظم کل قوا، از آغاز پروژه‌های دستیابی به موشک فوق‌سریع واکنش سریع در برد هدف اسرائیل و دستیابی به موشک حامل ماهواره خبر داده و این پروژه‌ها را اوج بازدارندگی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران دانسته است.
کد خبر: ۶۳۰۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۴ - 14November 2023

به گزارش خبرنگار ساجد دفاع‌پرس، سردار سرلشکر شهید «حسن طهرانی مقدم» عمر خود را صرف تقویت بنیه دفاعی کشور در عرصه‌های توپخانه و موشکی کرد، تا جایی که جان خود را نیز در این راه فدا کرده و پس از شهادتش، به‌عنوان «پدر موشکی ایران» لقب گرفت.

مسئولیت تطبیق آتش‌های توپخانه و خمپاره‌های سپاه از سال ۱۳۶۱، فرماندهی موشکی نیروی هوایی سپاه از سال ۱۳۶۴ و مسئولیت سازمان جهاد خودکفایی سپاه از سال ۱۳۸۵ را می‌توان از مسئولیت‌های مهم این شهید والامقام عنوان کرد که موشک‌های «شهاب ۳»، «قیام»، «قدر»، «عاشورا» و «خلیج‌فارس» از تولیدات موشکی جمهوری اسلامی ایران در دوران مدیریت این شهید والامقام محسوب می‌شوند.

«پدر موشکی ایران» ۲۱ آبان سال ۱۳۹۰ در حادثه انفجار مهمات یکی از پادگان‌های تحت امر وی، به‌همراه جمعی از همرزمانش به شهادت رسید. این شهید والامقام ۲۱ آذر سال ۱۳۸۴ در نامه‌ای دست‌نوشته خطاب به فرمانده معظم کل قوا، از آغاز پروژه‌های «موشک فوق‌سریع واکنش سریع در برد هدف اسرائیل» و «موشک حامل ماهواره» خبر داده و آن‌ها را «نقطه اوج بازدارندگی» عنوان کرده است. این درحالی است که جمهوری اسلامی ایران سال‌ها بعد موشک‌های ماهواره‌بر خود را یکی پس از دیگری آزمایش کرده و توسط آن ماهواره‌های متعددی را به فضا پرتاب کرد. همچنین جمهوری اسلامی ایران اخیراً از موشک فوق‌سریع «فتاح» نیز رونمایی کرده است.

دستیابی به موشک فوق‌سریعِ واکنش سریع در بُرد هدف اسرائیل+ سند

محضر فرماندهی کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای

سلام علیکم؛ با اهدای تحیت و احترام

از پذیرفته شدن خانواده‌ام جهت تشرف حضوری به محضر حضرتعالی کمال تشکر و قدردانی را به‌عمل می‌آورم و اعلام می‌دارم؛

بنده و خانواده‌ام فدای شما نائب امام زمان و نور حیدری، عشق مایی. خداوند عزوجل شاهد است آن‌چه داریم در جهت اخذ رضایت شما و اطلاع راه و هدف شما که همان تحقق اسلام ناب و سیره اهل‌بیت است، به‌کار می‌گیریم.

در تمامی این مراحل شاهد لطف و عنایات بی‌کران الهی بودیم. تو پای به در نه هیچ مپرس خود راه بگویدت که چون باید رفت.

الحمدلله. عجب خدای کریم و مهربانی داریم. راستش را بخواهید لطف و اعطای بی‌حد و مرز او ما را بی‌محابا و پرجرئت ساخته است. آقا و مولای ما، می‌خواهم دستان الهی و پرقدرت شما را پر کنم و پشت شما را محکم‌تر. قربة الی الله. می‌خواهیم علی زمانه را یاری دهیم. اگر ما در زمان مولای خود علی (ع) نبودیم برای یاری او قیام کنیم و فدای حسین‌بن علی(ع) شویم... این عقده در دلم مانده است، می‌خواهیم در رکاب شما نائب ولی‌عصر (عج) آن را جبران کنیم که سینه ما سپر شما باشد، یابن‌زهرا و ای نوری از بارقه‌ی امیرالمؤمنین.

خلاصه آقا رفتیم سراغ فینال طرح و نقطه اوج بازدارندگی و اقتدار این نظام الهی یعنی دستیابی به موشک فوق‌سریع واکنش سریع در برد هدف اسرائیل و دستیابی به موشک حامل ماهواره.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار