درخواست یونیسف برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه

صندوق کودکان سازمان ملل متحد خواستار آتش‌بس فوری برای محافظت از جان کودکان غزه شد.
کد خبر: ۶۳۰۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰ - 13November 2023

درخواست یونیسف برای برقراری آتش‌بس فوری در غزهبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از المنار، یونیسف اعلام کرد: ما خواستار آتش‌بس فوری به دلایل بشردوستانه در غزه هستیم و بیمارستان‌ها و کودکان باید محافظت شوند.

از سوی دیگر منابع خبری گزارش دادند، برق بیمارستان الشفا غزه کاملا قطع شده است و بر اثر آن تعدادی از مجروح جان باختند. سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرد، ارتباط این سازمان با نیرو‌های خود در بیمارستان الشفا در غزه قطع شده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته نیز اطراف مجتمع بیمارستانی الشفا را هدف قرار دادند.

منابع خبری بامداد یکشنبه گزارش دادند: در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه ۳۱ نفر تاکنون به شهادت رسیدند.۱۸ فلسطینی در بمباران منازل مسکونی در الفالوجه و اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه به شهادت رسیدند.

بر اساس این گزارش، در بمباران بیمارستان زنان و زایمان مهدی غزه نیز ۲ پزشک فلسطینی شهید و تعدادی از آوارگان پناه گرفته در این بیمارستان زخمی شدند. همچنین ۲ فلسطینی بر اثر حمله صهیونیست‌ها به پناهگاه سازمان ملل در غرب غزه به شهادت رسیدند.

گروه‌های مقاومت فلسطینی بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای مشترک گفتند: «سخنگوی ارتش اسرائیل برای تبرئه خود از کشتار کودکان، اکاذیب و ادعا‌های نادرست پخش می‌کند. ارتش اشغالگران با حمله و بمباران علیه ۵ بیمارستان [در نوار غزه]، قتل عام مرتکب شده است».

گروه‌های فلسطینی گفتند: «ما از سازمان ملل خواستیم که برای افشای حقایق، پاسخگو کردن و جلوگیری از جعل حقایق، از بیمارستان‌های غزه بازدید کند. تلاش اشغالگران برای نشان دادن ظاهری انسان دوستانه از خود، پس از عدم اثبات ادعاهایشان مبنی بر نظامی بودن بیمارستان‌ها صورت گرفت».

از سوی دیگر، سازمان هلال احمر فلسطین اعلام کرد که از ۱۸ آمبولانسی که در شهر غزه فعالیت می‌کردند، اکنون فقط ۷ دستگاه باقی مانده است. هلال احمر فلسطین شامگاه شنبه نیز خبرداد که تانک‌ها و خودرو‌های زرهی رژیم صهیونیستی، بیمارستان القدس را از تمامی جهت‌ها محاصره کرده‌اند.

از سوی دیگر «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت جمعه به شورای امنیت سازمان ملل گفت به طور متوسط یک کودک در هر دقیقه در نوار غزه کشته می‌شود و هشدار داد هیچ کجا امن نیست و هیچ کس در امنیت نیست.

وی افزود نیمی از ۳۶ بیمارستان غزه و دو سوم مراکز مراقبت‌های اولیه از کار افتاده‌اند و آن‌هایی که همچنان مشغول فعالیت هستند، با حجمی بسیار بیشتر از ظرفیت مواجه‌اند. آدهانوم سیستم بهداشت و درمان غزه را در آستانه فروپاشی توصیف کرد.

او در توصیف وضعیت غزه گفت: راهرو‌های بیمارستان‌ها مملو از مجروحان، بیماران و افراد در حال مرگ است و سردخانه‌ها پر شده است. جراحی بدون بیهوشی (انجام می‌شود). ده‌ها هزار آواره در بیمارستان‌ها پناه گرفته‌اند.

از سوی دیگر آنروا جنگ غزه را مرگبارترین درگیری برای سازمان ملل توصیف کرده است. آخرین گزارش‌ها حاکی است که تعداد قربانیان حملات رژیم صهیونیستی در غزه به ۱۱ هزار و ۷۸ شهید و ۲۷ هزار و ۴۹۰ زخمی رسیده است. از میان این شهدا، چهار هزار و ۵۰۶ نفر کودک، سه هزار و ۲۷ نفر زن، و ۶۷۸ نفر هم سالمند هستند.

تانک‌های زرهی ارتش رژیم اشغالگر بیمارستان‌های «الرنتیسی» و «النصر» برای کودکان و دو بیمارستان دیگر فعال در حوزه چشم‌پزشکی و سلامت روان را از هر طرف به محاصره درآورده‌اند. به گفته منابع خبری، هزاران بیمار، کارکنان بیمارستان، کادر درمان و آوارگان بدون آب و غذا در بیمارستان‌ها گرفتار شده و هر لحظه در معرض خطر مرگ قرار دارند.

منبع: المنار

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار