اما و اگر‌های نامه مکرون خطاب به مردم فرانسه

مکرون باید پیش از جوسازی‌های نخ‌نما برای مظلوم‌نمایی فرقه ضدبشری صهیونیسم، به این سوال پاسخ روشن دهد که آیا از نظر او «اسلام» دین نیست و مسلمانان فرانسه اگر بابت دین و مذهبشان بترسند به «فرانسه» لطمه‌ای وارد نمی‌شود؟
کد خبر: ۶۳۰۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰ - 13November 2023

اما و اگر‌های نامه مکرون خطاب به مردم فرانسهبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه در نامه‌ای خطاب به مردم فرانسه که روز شنبه در رسانه‌های این کشور منتشر شد، آنچه را «ظهور غیر قابل تحمل یهودی‌ستیزی افسارگسیخته» خوانده، محکوم کرد.

مکرون در این نامه با تاکید بر اینکه مقابله با یهودی‌ستیزی هیچ‌گاه نباید به عامل اختلاف تبدیل شود گفته؛ فرانسه‌ای که مردمش به دلیل دین و مذهبشان در آن بترسند فرانسه نیست!

در خصوص این نامه چند نکته مهم وجود دارد:

نخست؛ آنچه از سوی مردم در فرانسه و بلکه در دنیا به سبب توحش و جنایات ضدبشری دولت جعلی، غاصب و تروریستی اسرائیل در حال وقوع است، دفاع از مظلومیت ملت فلسطین و مقابله با «صهیونیسم» است نه آنچه مکرون به دروغ «یهودی‌ستیزی» می‌خواند.

دوم؛ فرانسه برخلاف ادعای دموکراسی و آزادی بیان و مذهب، مهد اسلام‌ستیزی دولتی و ساختاری در غرب است که نمونه بارز آن را می‌توان در محرومیت دانش‌آموزان و دانشجویان محجبه از تحصیل مشاهده کرد.

با این تفاسیر؛ مکرون باید پیش از جوسازی‌های نخ‌نما برای مظلوم‌نمایی فرقه ضدبشری صهیونیسم، به این سوال پاسخ روشن دهد که آیا از نظر او «اسلام» دین نیست و مسلمانان فرانسه اگر بابت دین و مذهبشان بترسند به «فرانسه» لطمه‌ای وارد نمی‌شود؟

البته هنوز معلوم نیست رئیس جمهوری که حیثیت فرانسه را در طول دوران حکومتش به پادویی امثال ترامپ، بایدن و نتانیاهو فروخته تحت فشار چنین مواضع مضحکی می‌گیرد یا واقعا سقف درک و فهم او از تحولات بین‌المللی در همین حد است؟!

منبع: نورنیوز

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار