رئیس کل دادگستری خراسان رضوی:

کاهش اختلافات در سازمان‌ها نشانه کارآمدی مدیریتی است

حجت‌الاسلام خلیلی گفت: کاهش اختلافات در سازمان‌ها نشانه کارآمدی مدیریتی است. روابط خانوادگی کارکنان سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف تا حدی متأثر از محیط شغلی آنهاست؛ در نتیجه یک سازمان و یک محیط اداری باید به گونه‌ای باشد که تأثیر مثبت بر کانون خانواده داشته باشد.
کد خبر: ۶۳۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴ - 15November 2023

کاهش اختلافات در سازمان‌ها نشانه کارآمدی مدیریتی استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «حمزه خلیلی» رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در نشست هم اندیشی دستگاهه‌ای اجرایی استان در زمینه صیانت از نهاد خانواده طی سخنانی اظهار داشت: کاهش اختلافات در سازمان‌ها نشانه کارآمدی مدیریتی است. روابط خانوادگی کارکنان سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف تا حدی متأثر از محیط شغلی آنهاست؛ در نتیجه یک سازمان و یک محیط اداری باید به گونه‌ای باشد که تأثیر مثبت بر کانون خانواده داشته باشد.

خلیلی همچنین یادآور شد: نه تنها مشکلات خانوادگی بلکه هر نوع مسئله‌ی دیگری را می‌توانیم به عنوان یک متغیر در نظر بگیریم که چقدر یک نظام مدیریتی کارآمدی دارد و می‌تواند مشکلات و اختلافات را در سطح جامعه کارکنان خود کاهش دهد.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم محیط خانواده بر کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: طبق آیات، روایات و تفسیر علما و بزرگان از آموزه‌های الهی در موضوع خانواده، فلسفه اصلی تشکیل این نهاد مهم رسیدن به آرامش است؛ پس آنجا که می‌بینیم خانواده از این رسالت اصلی خود دور شده است باید نقش عوامل دخیل در این مسئله بررسی شود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در پایان با اشاره به نقش مدیران ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌ها گفت: پیشنهاد مشخص ما این است که در مسائل اختلافات خانوادگی و رسیدگی قضایی به پرونده‌های این حوزه، اگر یکی از طرفین عضو یکی از دستگاه‌های دولتی بود ابتدای امر موضوع به سازمان مربوطه ارجاع شود و آن سازمان در صدد حل اختلاف و رفع مشکل برآید و نتیجه هم از طریق همان سازمان به دستگاه قضایی اعلام شود لذا اینگونه می‌توان نقش سازمان‌ها را در کاهش اختلافات مخصوصاً اختلافات خانوادگی برجسته کرد.

در این نشست همچنین؛ مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به بیان وضعیت موجود سازمانی خود در زمینه امور مربوط به خانواده و بررسی راهکار‌ها در خصوص صیانت از این نهاد پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار