رئیس کل دادگستری خراسان رضوی:

نقش رسانه‌ها در مقابله با توطئه‌های دشمنان/ اعتماد مردم بزرگترین سرمایه اجتماعی نظام است

حجت‌الاسلام خلیلی گفت: دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است، اما تاکنون موفق نشده و توطئه آنها با بصیرت و هوشیار مردم و تلاش مسئولان به شکست انجامیده است و رسانه‌ها در این میان نقش بی‌بدیلی در شکست این توطئه‌ها ایفا کردند.
کد خبر: ۶۳۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷ - 05December 2023

رسانه‌ها نقش بی بدیلی در شکست توطئه‌های دشمنان دارند/ اعتماد مردم؛ بزرگترین سرمایه  اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «حمزه خلیلی» رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در دیدار با «رضا خوراکیان» مدیرعامل مؤسسه فرهنگی و هنری خراسان ضمن تأکید بر تأثیر رسانه‌ها در فرایند توسعه همه‌جانبه و متوازن کشور، بر لزوم ایفای تعهدات اجتماعی آنها در برهه کنونی تأکید کرد.

حجت‌الاسلام خلیلی در این دیدار ضمن اشاره به نقش و اهمیت رسانه‌ها در شرایط کنونی اظهار داشت: دستگاه قضایی با عنایت به همین جایگاه مهم، نقش ویژه‌ای را برای رسانه‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی در چهارچوب سند تحول قضایی قائل است؛ چراکه معتقدیم موفقیت‌های بی‌شمار در عرصه‌های مختلف و حاکمیتی باید پیوست رسانه‌ای داشته و با یک نگاه امیدآفرین به سمع و نظر شهروندان برسد.

وی با اشاره به توطئه دشمنان علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است؛ اما تاکنون و به لطف خداوند متعال و تلاش‌های صورت گرفته موفق نشده و توطئه آنها با بصیرت و هوشیار مردم و تلاش مسئولان به شکست انجامیده و رسانه‌ها در این میان نقش بی بدیلی در شکست این توطئه‌ها ایفا کردند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به حجم زیادی از ارائه خدمات شده به شهروندان افزود: در جای جای این استان پهناور شاهد انجام اقدامات خوبی هستیم و دستگاه قضایی نیز با هدف ارتقاء رضایتمندی‌های عمومی فعالیت‌های گسترده‌ای را آغاز کرده و انتظار می‌رود رسانه‌ها با هدف انعکاس این موفقیت‌ها و کسب رضایت مردم گام‌های مؤثرتری را بردارند.

وی در ادامه یادآور شد: با توسعه ارتباطات و وسایل ارتباط جمعی شاهد وجود مردم آگاه و فهیم در جامعه هستیم که در عرصه‌های مختلف کنش‌گری کرده و تأثیرگذار هستند و در این میان باید به تنوع عقاید و ایده‌های مخاطبان نگاه حرفه‌ای داشت.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی در تکمیل صحبت‌های خود عنوان کرد: صاحبان ایران، مردمش هستند و تمام ارکان و اجزاء اجتماع باید پاسخگوی عملکرد خود قرار بگیرند؛ بر این اساس رسانه‌ها باید به دنبال تحقق مطالبات عمومی باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت خود با اشاره به حقوق عامه اظهار داشت: نباید اجازه داد که حقوق مردم و سهامداران از جمله در پروژه‎های بزرگ نادیده و حیف و میل شود از این رو رسانه‌ها می‌توانند به سراغ مدیران بی عمل و ناکارآمد رفته و مطالبه‌گری کنند. در این میان حفظ سرمایه و ثروت مردم باید در چهارچوب موازین شرعی و قانونی در اولویت مطالبه‌گری‌ها قرار گیرد.

حجت الاسلام خلیلی در ادامه گفت: مبانی قانونی و شرعی باید در تمام عرصه‌ها مورد رعایت قرار گرفته است؛ چراکه انحراف از جایی آغاز می‌شود که به شرع و قانون بی‌توجهی شود.

این مقام مسئول در پایان صحبت خود با اشاره به انجام تحقیقات و پژوهش‌های گسترده در زمینه سرمایه اجتماعی تأکید کرد: اعتماد مردم یکی از ارکان و بزرگترین سرمایه  اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران و مدیرانش است که بایستی به بهترین نحو پاس داشته شود.

در ابتدای این دیدار، خوراکیان با تقدیر از اقدامات دستگاه قضایی، به ویژه در دوران اخیر رسانه‌ها را از مهم‌ترین ارکان موفقیت سازمان‌ها دانست و ضمن ارائه گزارشی از نحوه عملکرد مؤسسه فرهنگی و هنری خراسان افزود: استان خراسان رضوی با داشتن استعدادها و ظرفیت‌های فراوان، دارای پرمخاطب‌ترین حوزه رسانه‌ای بوده و این مجموعه عظیم رسانه‌ای همچون گذشته آماده ایفای رسالت حرفه‌ای در راستای توسعه میهن اسلامی و خدمت به مردم شریف و بزرگوار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار