رئیس کل دادگستری خراسان رضوی:

پایبندی به آموزه‌های دینی موجب کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود/ جایگاه رفیع دادسرای انتظامی قضات در حفظ کرامت و سلامت دستگاه قضایی

حجت‌الاسلام خلیلی گفت: گزاره‌های اخلاقی و آموزه‌های دینی در کنار قانون باید رفتارسازی شده و در عملکرد افراد به منصه ظهور و بروز برسد چراکه هر میزان تعالیم اخلاقی و تقیّدات قانونی افزایش پیدا کند میزان تخلفات و ناهنجاری‌ها کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۶۳۰۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵ - 16November 2023

پایبندی به آموزه‌های دینی موجب کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود/ جایگاه رفیع دادسرای انتظامی قضات در حفظ کرامت و سلامت دستگاه قضاییبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حمزه خلیلی» رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه نشست هم‌اندیشی دادسرای انتظامی قضات و واحد‌های نظارت و ارزشیابی قضات سراسر کشور با اشاره به لزوم حاکمیت اخلاق و قانون در تمام عرصه‌های زندگی اجتماعی اظهار داشت: برای رشد اجتماعی و تعالی انسانی باید بیش از پیش به تعلیمات قانونی و اخلاقی توجه کنیم.

وی با اشاره به برخی از این تعالیم دینی افزود: گزاره‌های اخلاقی و آموزه‌های دینی در کنار قانون باید رفتارسازی شده و در عملکرد افراد به منصه ظهور و بروز برسد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی با تشریح رابطه معنادار پایبندی به قانون و گزاره‌های اخلاقی و تأثیر آن در جامعه تصریح کرد: هر میزان تعالیم اخلاقی و تقیّدات قانونی افزایش پیدا کند میزان تخلفات و ناهنجاری‌ها کاهش می‌یابد.

خلیلی در ادامه با اشاره به پیچیدگی‌های جامعه امروز، تاکید کرد: باید در چهارچوب سند تحول قوه قضاییه و با یک نگاه تحول‌گرا به دنبال برطرف کردن موانع و متغیر‌های منفی در زمینه تحقق رفتارسازی براساس گزاره‌های اخلاقی و تعالیم قانونی باشیم.

این مقام قضایی با اشاره به فرمایشات امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) در رابطه با معیار‌های قضاوت گفت: مجموعه‌ای از شاخص‌های ارزشمند بعنوان معیار‌های جایگاه قضاوت در نهج‌البلاغه مورد اشاره قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی تصریح کرد: بر این اساس حاکمیت باید با عزتمندی، تمام نیاز‌های قاضی را برطرف کند چراکه قاضی در یک جایگاه پراهمیت و سخت قرار گرفته که لازم است علاوه بر احتیاط کامل، مراقبت‌های لازم را در فعالیت‌های قضایی داشته باشد.

وی بیان داشت: هر میزان قاضی در سیستم قضایی گرامی داشته شود قطعاً شاهد رسیدگی‌های عادلانه و احکام عادلانه خواهیم بود.

خلیلی با اشاره به جایگاه رفیع دادسرای انتظامی قضات در حفظ کرامت و سلامت دستگاه قضایی تصریح کرد: با تمام توان در مجموعه قضایی استان در راستای تحقق اهداف متعالی سند تحول قوه قضاییه تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار