معاون پرورشی و فرهنگی اردبیل تاکید کرد؛

ضرورت استفاده از شوراهای آموزش و پرورش در مراقبت از دانش‌آموزان

«حضوری» گفت: استفاده از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش در توسعه نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان ضرورت دارد.
کد خبر: ۶۳۱۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴ - 16November 2023

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، «غفور حضوری» معاون پرورشی و فرهنگی اردبیل در نشست مشترک کمیته علمی، اجرایی نماد و فوریت‌های روانی و اجتماعی دانش غفور حضوری‎آموزان به مناسبت گرامیداشت هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در اردبیل، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش در توسعه نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان ضرورت دارد.

وی با اشاره به اهمیت دستیابی دانش‌آموزان به مراتبی از حیات طیبه در جریان تعلیم و تربیت، مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی را یکی از ابزارهای حائز اهمیت در این راستا عنوان کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اردبیل تصریح کرد: به دلیل چند وجهی بودن علل بروز و شیوع آسیب‌ها، اقدامات تک بعدی و بخشی‌نگری کارساز نخواهد بود و کنترل و کاهش آسیب‌ها نیاز به اقدام جمعی، بین بخشی و فرآیندی دارد.

حضوری استفاده از ظرفیت‌های بین‌بخشی را در ارائه خدمات حمایتی، مراقبتی و اجتماعی به دانش‌آموزان در معرض خطر و آسیب‌دیده برابر مفاد سند ائتلاف نماد و قانون حمایت از کودکان و نوجوانان ضروری دانست.

وی گفت: انتظار این است که دستگاه‌های متولی امر دانش‌آموزان و خانواده‌های شناسایی و ارجاع داده شده از طرف آموزش و پرورش را به صورت ویژه و خاص مورد توجه و حمایت قرار دهند.

حضوری شوراهای آموزش و پرورش را یکی دیگر از ظرفیت‌های موجود برای کمک به صیانت از سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی دانش‌آموزان دانست و افزود: فرمانداران شهرستان‌ها و رؤسای شوراهای آموزش و پرورش همیشه می‌توانند نقش حمایتی مهمی در هماهنگی و تعاملات بین‌بخشی در این راستا داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی اردبیل با اشاره به آئین نامه اجرای قانون حمایت از کودکان و نوجوانان، شناسایی و ارجاع دانش‌آموزان در معرض خطر و آسیب‌دیده را از وظایف اصلی مدیران مدارس معرفی و ابراز امیدواری کرد که مدیران نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار