گوترش: از حمله به ۲ مدرسه در غزه در کمتر از ۲۴ ساعت شوکه شدم

دبیر کل سازمان ملل متحد غروب یکشنبه در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به ۲ مدرسه در غزه اظهار داشت که از شنیدن خبر این حملات شوکه شده است.
کد خبر: ۶۳۱۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲ - 19November 2023

گوترش: از حمله به ۲ مدرسه در غزه در کمتر از ۲۴ ساعت شوکه شدمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در ادامه محکومیت جهانی حملات رژیم صهیونیستی به ۲ مدرسه در غزه، دبیر کل سازمان ملل متحد غروب یکشنبه به وقت تهران از حملات هوایی این رژیم به این ۲ مدرسه به شدت ابراز تاسف کرد.

جنگنده‌های رژیم اسرائیل بعدازظهر شنبه به وقت محلی ۲ مدرسه از جمله مدرسه «الفاخوره» در اردوگاه «جبالیا» در شمال غزه را بمباران کردند که طبق آخرین گزارش‌ها تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر در این حمله وحشیانه به شهادت رسیده‌اند.

این مدارس وابسته به سازمان ملل (اونروا) است و آوارگان را در خود جای داده بود که بیشتر آن‌ها کودک هستند. همزمان با این مدرسه، مدرسه «تل الزعتر» نیز هدف بمباران قرار گرفت.

به گزارش وبگاه «سازمان ملل متحد»، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: «عمیقا از این دو حمله شوکه شدم. ۲ مدرسه در غزه در کمتر از ۲۴ ساعت مورد حمله قرار گرفتند. ده‌ها نفر از جمله بسیاری از زنان و کودکان در حالی که به دنبال امنیت در تاسیسات سازمان ملل بودند، کشته و زخمی شدند.»

دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: «این جنگ هر روز تعداد تلفات غیرنظامی از جمله زنان و کودکان برجای می‌گذارد و باید متوقف شود. من درخواست خود را برای آتش بس فوری بشردوستانه تکرار می‌کنم.»

آنتونیو گوترش از دولت قطر برای تلاش‌های میانجی‌گری قدردانی کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی بیش از هزار و ۳۰۰ حمله علیه ساکنان غزه انجام داده است که در پی آن، ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر به شهادت رسیده‌اند. این دفتر با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار کودک و سه هزار و ۳۰۰ زن تا کنون شهید شده‌اند. تأکید کرد: «در این حملات، بالغ بر ۳۰ هزار نفر زخمی شده‌اند که ۷۵ درصد از آنها، زنان و کودکان هستند.»

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها