مخالفت مجلس شورای اسلامی با ممنوعیت پرداخت کمک‌های دولتی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه را حذف کردند که در آن ممنوعیت برای شرکت‌های دولتی جهت پرداخت کمک پیش‌بینی شده بود و هرگونه کمک در حکم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی می‌شد.
کد خبر: ۶۳۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵ - 20November 2023

مجلس با ممنوعیت پرداخت کمک‌های دولتی مخالفت کردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه) و در ادامه بررسی موارد ارجاعی کمیسیون تلفیق بند الف ماده ۲۵ و تبصره آن را بررسی کردند که اصل این بند رای نیاورد، حذف آن مطرح شد و نمایندگان این بند را حذف کردند.

در این بند آمده بود: «به منظور ساماندهی و افزایش کارایی و اثربخشی شرکت‌های دولتی و تسریع در واگذاری شرکت‌های قابل واگذاری، اقدامات زیر انجام می‌شود:

الف- با هدف رعایت حقوق سهامداری و عدم تحمیل تعهدات مالی به شرکت‌های دولتی، اختصاص درصدی از هزینه، درآمد یا سود شرکت‌های موضوع مواد ۴ و ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری تحت هر عنوان و به هر میزان ممنوع است. هرگونه کمک توسط شرکت‌های یاد شده در حکم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی است.

تبصره- ماده ۴ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) مصوب ۴/ ۱۲/ ۱۳۹۳ مشمول حکم این بند نمی‌باشد.»

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار