کارشناس مسائل سیاسی:

بسیج بازوی توانمند انقلاب اسلامی است

کوچک‌خانی گفت:بسیج به‌عنوان بازوی توانمند نظام و رهبری همواره حافظ انقلاب اسلامی و کشور بوده است.
کد خبر: ۶۳۲۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴ - 20November 2023

بسیج بازوی توانمند انقلاب استبه گزارش دفاع‌پرس از قزوین، «علی کوچک‌خانی» کارشناسی مسائل سیاسی درخصوص هفته بسیج و اهمیت این نهاد مردمی مقدس اظهار داشت: بسیج مستضعفین یکی از یادگار‌های راهبردی امام مستضعفان بود که نخستین بار کلمه بسیج را در پاسخ به تهدید آمریکا در اشغال لانه جاسوسی بیان کردند؛ اما با آغاز دفاع مقدس به شکل‌گیری دفاع مردمی در برابر متجاوزین انجامید.

وی تشریح کرد: پیام حضرت امام (ره) تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی برای مقابله با شیطان بزرگ بود که با آغاز دفاع مقدس اهمیت دوچندان پیدا کرد. در توصیه اکید به بسیج طلاب و دانشجویان دستور می‌دهند که اجازه ندهید ایادی آمریکا و شوروی در آن دو نهاد نفوذ کنند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اهمیت حضور بسیج در جبهه‌های مختلف تصریح کرد: بنابراین پس از نبرد سخت ماموریت حضور در جنگ نرم به بسیج واگذار شد که در دوره زعامت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) با نگرش جدید روند تکاملی خود را طی کرد و با اقتضائات سیاسی، فرهنگی، نظامی و عمرانی کارنامه درخشانی از خویش ثبت کرده و بازوی توانمند حفظ انقلاب در میدان جهاد است.

وی افزود: بسیج به عنوان یک تفکر در تحقق اهداف انقلاب پویایی درخشانی دارد و در مسیر عدالت، مساوات، محرومیت‌زدایی، امنیت، اقتصاد، استکبارستیزی، داشتن روحیه جهاد و شهادت‌طلبی و مقابله با ظلم در ابعاد جهانی نقش ایفا می‌کند.

کوچک‌خانی تشریح کرد: بسیج دارای خصلت‌های الهی است که همواره خار چشم دشمنان بوده و هجمه‌های بسیاری به این نهاد مقدس از طرف دشمنان انقلاب صورت گرفته، اما هر روز پر قدرت از گذشته در حال پیشرفت است.

کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: با توجه به تغییر نسل‌ها و جنگ ترکیبی اهمیت بسیج بیشتر از همه ادوار انقلاب احساس می‌شود. یکی از دلایل موفقیت بسیج خدمت بی منت، بدون تظاهر و توقع، اجتماع و ملت است. تاکید بر فرهنگ بسیج و تشریح شاخصه‌های آن مثل گمنامی، خطرپذیری، نترسیدن، خدمتگزاری، برای دیگران است، مظلوم شدن برای اینکه مظلوم را رهایی ببخشد و امید به آینده از دیگر ویژگی‌های فرهنگ بسیج است.

کوچک‌خانی تبیین کرد: معرفی اسوه‌های بسیج به عنوان پرچمداران تمدن نوین اسلامی، تلاش در جهت فهم دشمن‌شناسی در میان بسیجیان و ارایه درست نقش و وظیفه بسیج در گام دوم انقلاب از جمله کار‌های مهم در هفته بسیج سال ۱۴۰۲ است

وی گفت: جنگ خونین غزه و مهمترین مسئله سیاسی کشور یعنی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را پیش رو داریم که باید تلاش کنیم با مشارکت بالا محقق شود، راز ماندگاری بسیج از تهران تا لندن عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیز‌ی در دفاع از مظلوم است. شجره طیبه بسیج مجموعه ممتازی است که مبتنی بر تکلیف‌گرایی شکل گرفته است.

کوچک‌خانی در پایان تشریح کرد: مهمترین وظیفه بسیج تبعیت از رهبری است که با اشراف کامل سیاسی، شریعت و اوضاع منطقه و دنیا تکیه‌گاه مطمئنی در همه دوران است. تاکید بر عدم ورود بسیج به دسته‌جات و گروه‌های سیاسی حایز اهمیت بوده؛ زیرا شأن بسیج در تراز انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار