برگزاری چهاردهمین اجلاس سالانه انجمن‌های دوستی ایران و چین؛

«سند همکاری‌ بلندمدت» و ابتکار «یک راه - یک کمربند» محور نشست‌های دوجانبه است

رییس انجمن دوستی ایران و چین از برنامه سفر یک هیأت عالی رتبه چین به تهران به دعوت رسمی این انجمن و برگزاری «چهاردهمین اجلاس سالانه انجمن‌های دوستی دو کشور» به میزبانی تهران خبر داد.
کد خبر: ۶۳۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳ - 21November 2023

برگزاری چهاردهمین اجلاس سالانه انجمن‌های دوستی ایران و چین/ «سند همکاری‌ بلند مدت» و ابتکار «یک راه-یک کمربند» محور نشست‌های دوجانبه استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «علاءالدین بروجردی» رییس انجمن دوستی ایران و چین از برنامه سفر یک هیأت عالی رتبه چین به تهران به دعوت رسمی این انجمن و برگزاری «چهاردهمین اجلاس سالانه انجمن‌های دوستی دو کشور» به میزبانی تهران خبر داد.

به گفته بروجردی، هیأت عالی رتبه چین به سرپرستی یانگ وانمینگ، (wanming Yang) رییس انجمن دوستی چین با کشورهای خارجی که از مقامات سطح بالای این کشور به شمار می‌رود، در رأس هیأتی از معاونان و مدیران کل حوزه آسیا و آفریقای این انجمن شامگاه جمعه سوم آذر ماه وارد تهران خواهند شد و چهاردهمین اجلاس مشترک سالانه انجمن‌های دوستی ایران و چین عصر شنبه (چهارم آذر ماه) در تهران و به میزبانی انجمن دوستی ایران و چین برگزار خواهد شد.

بروجردی افزود: گفت‌وگو در خصوص راه‌های توسعه بیش از پیش همکاری‌های دو انجمن، بررسی راه‌های کمک به توسعه مناسبات دوجانبه در حوزه‌های فرهنگی، گردشگری، اقتصادی، تجاری و …، کمک به تسریع در روند اجرایی کردن تفاهمنامه همکاری ۲۵ ساله دو کشور، بررسی اهمیت، نقش و جایگاه ویژه ایران در ابتکار یک پهنه-یک راه و… در قالب برگزاری سه نشست جانبی تخصصی "فرهنگی و گردشگری"، "اقتصادی" و "خواهرخواندگی شهرها" با هدف کمک به دولت‌های دو کشور در مسیر برطرف کردن موانع و توسعه بیش از پیش روابط راهبردی، از جمله مهم‌ترین محورهای چهاردهمین نشست مشترک سالانه انجمن‌های دوستی دو کشور خواهد بود.

رییس این هیأت عالی رتبه چینی ضمن شرکت در چهاردهمین نشست مشترک سالانه انجمن‌های دوستی ایران و چین، ملاقات‌هایی نیز با برخی مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی ایران از جمله مقاماتی وزارت امور خارجه، وزارت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شهرداری تهران خواهد داشت.

جی یونگ جوون، معاون بخش آسیا و آفریقا، هوانگ شیاووی مدیر اداره سوم بخش آسیا و آفریقا، شیونگ لیانگ معاون اداره دوم بخش آسیا و آفریقا و یو چانگ معاون دفتر تحقیقات سیاسی انجمن دوستی چین با کشورهای خارجی، رییس این انجمن را در سفر به تهران همراهی می‌کنند.

چهاردهمین نشست مشترک انجمن‌های دوستی ایران و چین عصر روز یکشنبه پنجم آذر با برگزاری آئین اختتامیه و صدور یک بیانیه مشترک، به کار خود پایان خواهد داد.

سفر دو روزه به اصفهان با هدف بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی و نیز ملاقات برخی مسئولان استان از جمله دیگر برنامه‌های سفر چهار روزه هیأت عالی رتبه انجمن دوستی چین با سایر کشورهای جهان به ایران خواهد بود.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار