برگزاری کارگاه سواد رسانه در شهرستان سراوان

کارگاه سواد رسانه در پایگاه شهیده ربابه رستمی شهرستان سراوان برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۲۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳ - 22November 2023

برگزاری کارگاه سواد رسانه در پایگاه شهیده ربابه رستمی شهرستان سراوانبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، کارگاه سواد رسانه در پایگاه شهیده ربابه رستمی شهرستان سراوان برگزار شد.

«طیبه وکیلی» فرمانده پایگاه شهیده ربابه رستمی سراوان در این گارگاه گفت: سواد رسانه ای لازمه ورود به کار فرهنگی است و نداشتن سواد رسانه ای کافی توسط خانواده ها و دانش آموزان باعث ایجاد هرچی بیشتر فضای مجازی میشود.

وی افزود: فضای مجازی یک فضای آزاد و غیر کنترل شده است و آموزش سواد رسانه‌ای خطرات فضای مجازی را کاهش می‌دهد و امروزه در همه دنیا فضای مجازی حاکم بر زندگی انسان‌ها است توسعه دانش و سواد رسانه‌ای در استفاده از فضای مجازی باید صورت گیرد و از آنجا که امروز سنگر اصلی تبلیغ عرصه ی فضای مجازی است رسانه‌ها باید علاوه بر همدلی به مهارت‌ و فنون سواد رسانه‌ای مجهز شوند تا حضوری فعال و تاثیرگذار در این فضا داشته باشند.

وکیلی ابراز داشت: سواد رسانه‌ای به معنای استفاده از تمامی امکانات موجود و در اختیار برای مردم است و این فرصتی برای آموزش به نسل جوان برای نحوه استفاده از فضای مجازی است حضور در فضای مجازی در کنار همه مزیت‌های آن مانند برقراری ارتباط میتواند پیامدهای منفی مثل اعتیاد به چت و وقت گذرانی‌های غیر هدفمند داشته باشد.

وی گفت: کاربران در فضای مجازی را می‌توان به یک دروازه‌بان فوتبال تشبیه کرد همانطور که یک دروازه‌بان باید تمامی حرکات حریفش را زیر نظر بگیرد تا بتواند جهت توپش را تشخیص دهد کاربر نیز باید پیامش را از صافی‌های مختلف بگذراند و تلاش کند تا با استفاده از اطلاعاتی که دارد به شناخت درست از نادرست بپردازد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار