رئیس کل دادگستری استان مرکزی خبر داد؛

موافقت با عفو و بخشودگی 10 نفر از محکومین زندانی استان مرکزی

موسوی از موافقت با عفو و بخشودگی 10 نفر از محکومین زندانی استان خبر داد.
کد خبر: ۶۳۲۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰ - 22November 2023

موافقت با عفو و بخشودگی ۱۰ نفر از محکومین زندانی استان مرکزیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید عبدالمهدی موسوی» امروز در حاشیه نهمین نشست اعضای کمیسیون عفو و بخشودگی استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از جلوه‌های زیبای نظام جمهوری اسلامی گذشت و بخشش است که این مهم در دستگاه قضایی نیز گاها با درنظر گرفتن جوانب امر جاری و ساری است.

وی تصریح کرد: در طول سال همواره تعدادی از پرونده‌های قضایی با رافت دستگاه قضا مواجه شده و تخفیف‌هایی را به محکومین می‌دهد که در استان مرکزی نیز از ابتدای سال جاری تاکنون 105 پرونده در جلسات کمیسیون عفو و بخشودگی استان مرکزی بررسی  و با 47 درخواست موافقت شده است.

این مسئول گفت: جلسات کمیسیون عفو بخشودگی استان مرکزی به صورت منظم و مستمر برگزار و طی آن  به تقاضا‌های واصله محکومین زندانی رسیدگی می‌شود که امروز و در این نشست از 16 فقره درخواست عفو و تخفیف با ۶ پرونده مخالفت و 10 درخواست که واجد شرایط لازم تشخیص داده شد، با نظر مثبت به کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی ارسال می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی بررسی میزان تأثیر مجازات بر فرد، امید به اصلاح بزهکار و احراز ندامت وی، مصالح اجتماعی، جبران ضرر و زیان شاکی خصوصی، وضعیت و شخصیت محکوم و خانواده وی و سوابق کیفری بزهکار را از عوامل موثر در موافقت و یا مخالفت با درخواست‌ها برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها