در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

وزیر کشور: قول مساعد هیأت حاکمه افغانستان برای تأمین «حق‌آبه هیرمند»/ موضوع مهاجرین در غالب یک توطئه امنیتی توسط معاندین دنبال می‌شود

وحیدی گفت: معاندین در رسانه‌های خود و شبکه‌های اجتماعی به دنبال ایجاد زمینه‌هایی برای تنش بین ایران و افغانستان هستند و سعی دارند موضوعاتی مطرح کنند تا بین ایران و افغانستان ستیز و درگیری به وجود بیاید.
کد خبر: ۶۳۲۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۲ - 23November 2023

وزیر کشور: قول مساعد هیأت حاکمه افغانستان برای تأمین «حق‌آبه هیرمند»/ موضوع مهاجرین در غالب یک توطئه امنیتی در رسانه‌های معاند مطرح می‌شود«احمد وحیدی» وزیر کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با نمایندگان طالبان در خصوص حق‌آبه هیرمند و رفع مشکلات فنی جهت آزادسازی سهم ایران از آب هیرمند، اظهار داشت: نمایندگان طالبان در مذاکرات خود با مسئولان ذیربط جمهوری اسلامی ایران اظهار کرده‌اند که حق‌آبه هیرمند به جای اینکه به مرزهای ایران برسد به منطقه‌ای با نام «گودزره» روانه می‌شود و مشکلات فنی در این حوزه وجود دارد که هیأت حاکمه افغانستان درصدد مرتفع ساختن این مشکلات است.

وحیدی خاطرنشان کرد: مواضع طالبان برای تأمین حق‌آبه تاکنون مثبت بوده است، اما باید ببینیم، در مقام عمل هیأت حاکمه افغانستان چه عملکردی دارد.

وزیر کشور درخصوص تلاش برخی رسانه‌های معاند برای بحران‌سازی و ایجاد تفرقه از موضوع مهاجرین که غیر قانونی وارد ایران شده‌اند، تصریح کرد: معاندین در رسانه‌های خود و شبکه‌های اجتماعی به دنبال ایجاد زمینه‌هایی برای تنش بین ایران و افغانستان هستند و سعی دارند، موضوعاتی مطرح کنند تا بین ایران و افغانستان ستیز و درگیری به وجود بیاید.

وی افزود: اینکه به یکباره موضوع مهاجرین افغانستانی در رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های معاند محور قرار می‌گیرد، قطعاً با سوء نیت و با هدف تنش‌زایی در غالب یک توطئه امنیتی صورت می‌گیرد. در چنین شرایطی باید با هوشمندی رفتار کنیم و مراقب باشیم چنین کنشگری‌های رسانه‌ای موثر واقع نشوند.

انتهای پیام‌/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار