وزیر امور خارجه مطرح کرد؛

آینده غزه و فلسطین را مردم فلسطین تعیین می‌کنند، نه آمریکا و رژیم صهیونیستی

امیرعبداللهیان در دیدار با رئیس پارلمان لبنان با اشاره به طراحی‌های سیاسی پشت پرده آمریکا برای غزه، حماس و مقاومت فلسطین گفت: آینده غزه و فلسطین را مردم فلسطین تعیین می‌کنند، نه آمریکا و رژیم صهیونیستی.
کد خبر: ۶۳۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵ - 23November 2023

امیرعبداللهیان: آینده غزه و فلسطین را مردم فلسطین تعیین می‌کنند، نه آمریکا و رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ادامه رایزنی‌ها درباره اوضاع غزه در بیروت حضور دارد، روز گذشته (چهارشنبه) با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن تبریک روز ملی این کشور، از نقش ویژه نبیه بری در لبنان و تحولات منطقه از جمله حمایت از فلسطین تشکر کرد.

وزیر امور خارجه گفت: براساس ارزیابی‌های کارشناسان داخل آمریکا، رژیم صهیونیستی بعد از عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر، دچار فروپاشی بی سابقه داخلی شد، فلذا آمریکا به طور نامحدود و بدون قید و شرط، در کنار رژیم صهیونیستی ایستاد تا شعار‌های واهی و رویا‌های بلندپروازانه رژیم صهیونیستی محقق شود، اما اکنون آمریکا به این نتیجه رسید که رژیم اسرائیل در تحقق حداقلی شعار‌های خود ناتوان است و وضع موجود قابل استمرار نیست، فلذا بدون دستیابی به ذره‌ای از اهداف اعلام شده خود، به قبول آتش‌بس موقت تن داده‌اند.

امیرعبداللهیان با اشاره به طراحی‌های سیاسی پشت پرده آمریکا برای غزه و حماس و مقاومت فلسطین گفت: آینده غزه و فلسطین را مردم فلسطین تعیین می‌کنند، نه آمریکا و رژیم صهیونیستی.

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان نیز در این دیدار با تشکر از حمایت قوی سیاسی جمهوری اسلامی ایران از فلسطین و نقش حکیمانه ایران در خصوص تحولات جاری در غزه و منطقه، به تبیین دیدگاه‌های خود در خصوص بحران غزه پرداخت و گفت: این جنگ، جنگ رژیم اسرائیل علیه بیمارستان‌هاست.

وی افزود: مقاومت و ملت فلسطین در داخل غزه توانستند برغم همه جنایاتی که رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی مرتکب شد، میدان جنگ را به نفع خود مدیریت کنند، فلذا میدان سیاست نیز باید در همین راستا و در چارچوب خواست و اراده ملت فلسطین رقم بخورد.

نبیه بری افزود: لبنان برغم مشکلاتی که دارد، اما این بار نیز مثل همیشه به مسؤولیت خود در حمایت از فلسطین عمل کرد و بیشترین حمایت ممکن را از فلسطین به عمل آورد.

در این دیدار مسائل مرتبط با روند سیاسی لبنان نیز مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار