دیدار امیرعبداللهیان با همتای قطری در دوحه و گفت‌وگو درباره غزه

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مقصد دوم سفرش به منطقه و پس از ورود به دوحه با همتای قطری دیدار و درباره اوضاع غزه به گفتگو پرداخت.
کد خبر: ۶۳۲۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶ - 23November 2023

دیدار امیرعبداللهیان با همتای قطری در دوحه و گفت‌وگو درباره غزهبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، در ادامه رایزنی‌های وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره اوضاع غزه، حسین امیرعبداللهیان که بعدازظهر امروز (پنجشنبه) دوم آذر ماه و در سومین سفر منطقه‌ایش و در دومین مقصد این سفر وارد دوحه پایتخت قطر شد، دقایقی قبل با «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

گفت‌وگو و تبادل نظر با مقامات قطری در خصوص تحولات فلسطین و روند تحولات غزه و نیز برخی موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای، از اهداف سفر وزیر امور خارجه به دوحه است.

این سفر در آستانه آتش‌بس قریب‌الوقوع در غزه انجام شده است. حماس و کابینه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌های جداگانه از توافق برای آتش بس چهار روزه خبر دادند. براساس این توافق مقرر شد ۱۵۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل در ازای رهایی ۵۰ اسیری که در عملیات طوفان الاقصی به اسارت حماس در آمدند، آزاد شوند. توقف درگیری‌ها و ارسال کمک‌های انساندوستانه از دیگر مفاد این آتش بس است.

امیرعبداللهیان و همتای قطری چندی پیش هم تلفنی با یکدیگر گفتگو کرده بودند. وزرای خارجه ایران و قطر ۲۹ آبان ماه در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن بررسی آخرین ابتکارات سیاسی برای توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، خواستار اقدام فوری جامعه بین‌المللی برای مجبور کردن این رژیم به توقف جنایاتش شدند.

او پیش از این هم در سفر به بیروت با مقامات این کشور و همچنین رهبران مقاومت از جمله سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و مقامات ارشد حماس و جهاد اسلامی دیدار و درباره آخرین وضعیت غزه به گفت‌وگو پرداخت.

این سومین سفر امیرعبداللهیان به دوحه در چهل و هشتمین روز از جنگ در غزه و جنایات صهیونیست‌ها در این منطقه در واکنش رژیم صهیونیستی به طوفان الاقصی است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار