امام جمعه موقت تهران:

آمادگی بسیج برای گره‌گشایی از امور مستضعفان/ امروز «مقاومت» در موضع تهاجمی قرار گرفته است

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: هر جا که مستضعف و گرفتاری بود، بسیج آنجا حاضر است و بسیج برای رفع استضعاف، گرفتاری و گره‌گشایی از امور مستضعفان آماده است.
کد خبر: ۶۳۳۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶ - 24November 2023

خطبه‌های نماز جمعه تهران آغاز شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در دانشگاه تهران اظهار داشت: مؤمن همیشه مورد بغض شیطان است، لذا خداوند دستور داده است که خود را حفظ کنید و هوشیاری خود را حفظ کنید.

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: انسان! تو به سوی خدا می‌روی و ملاقات خدا را در پیش داری؛ چون ما مسافریم و مقصدمان خداست؛ لذا باید راه رسیدن به خدا را شناسایی کنیم و همراه راه را پیدا کنیم. در عین حال باید توشه راه را بیابیم؛ زیرا در این راه خطرات و آسیب‌هایی وجود دارد که در این مسیر، راهرو را تهدید می‌کند و باید آن‌ها را شناسایی کنیم.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: مؤمنان، غارتگران ثروت‌ها و صاحبان زر و زور دارای نعمت را نبینید، زیرا گاهی همین‌ها بلای زرداران و زورداران است و در آخرت در قعر جهنم قرار می‌گیرند، اما آن نعمتی که دنیا و آخرت شما به نور آن نعمت دارای رونق خواهد شد، نعمت ولایت است.

وی در ادامه با اشاره به هفته بسیج، تاکید کرد: بسیج در جایی مطرح می‌شود که نیاز، کمبود و خللی به وجود آمده است و انسانی که عاطفه دارد و ضعف مظلومی را می‌بیند، برای باز کردن گره او تلاش می‌کند، چون روحیه بسیجی هم «اشداء علی الکفار» است و هم «رحماء بینهم» است.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: بسیجی در میان جامعه خود و در میان گرفتاران «رحما بینهم» است. بسیجی در جامعه خود و برای مستضعفان و گرفتاران و نیز برای ملت‌های زیر پای مستکبران له شده مانند شیران میدان است و برای نجات مظلومان حضور خود را مطرح کرده و نقش‌آفرینی می‌کند و این روحیه بسیجی است.

وی ادامه داد: جاذبه بسیجی برای همه گرفتاران عالم در اقصی نقاط عالم است، لذا هر جا که مستضعف و گرفتاری بود، بسیج آنجا حاضر است و بسیج برای رفع استضعاف، گرفتاری، خدمتگزاری و گره‌گشایی از امور مستضعفان، آماده است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: بسیج برای مستضعفان حضور وحدت‌بخش و امیدوارکننده دارد و از سوی دیگر حضوری درهم‌شکننده و مأیوس‌کننده برای دشمن دارد. بسیجی دارای جاذبه و دافعه است. روحیه بسیجی به گونه‌ای است که اهل رکوع و سجده است، اما استکبارستیزی و مقابله بسیجیان با غارتگران، آدمکشان و کودک‌کشان است که در ادامه بندگی آن‌ها است؛ لذا در برابر خدا کمر خم کرده و پیشانی ذلت در آستان او به زمین می‌گذارد و در برابر مستکبران، مقتدر، قوی و طوفانگر هستند؛ همانند طوفان‌الاقصی و طوفان مردم ما در سرنگونی سلطنت ۲۵۰۰ ساله در انقلاب ۵۷.

حجت‌الاسلام صدیقی در بخش دیگری از خطبه‌های خود، اظهار داشت: انسان با تقوا و با بصیرت گول دشمن را نمی‌خورد، از سرمایه‌های خود دست نمی‌کشد و در زمین دشمن بازی نمی‌کند.

وی با اشاره به جنگ غزه، تاکید کرد: در مسائل بین‌المللی امروز مهم‌ترین موضوع درباره غزه و فلسطین است. غزه در این مدت ۴۸ روز صحنه مقاومت، ایستادگی، دلاوری، ایمان به خدا و تحقق وعده‌های الهی بود.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران افزود: غزه صحنه بروز همه ارزش‌های دینی بود، ارزش‌هایی که از مکتب دینی می‌آید و این مکتب از خود گذشتگی و استقامت از ایران شروع شد و مرز‌ها را درنوردید و جبهه مقاومت را در اطراف ما شکل داد و نسیم عطرآگین آن خط مقدم از این جبهه به همه کشور‌ها و در حمایت از مظلومان و مقابله با ستمگران کشیده شده است.

حجت‌الاسلام صدیقی در ادامه سخنان خود با اشاره دیگر به موضوع بسیج و هفته بسیج، گفت: روحیه بسیجی یعنی حمایت از مظلوم، حامی مظلوم و خصم ظالم بودن. روحیه بسیجی یعنی داشتن عاطفه برای کمک به همه گرفتاران و مظلومان و رفع مشکلات و فقر آنها. این روحیه در انقلاب ما در ۴۴ سال گذشته بوده و موجب رشد و تعالی ایران شده است و از مرز‌های ما عبور کرده و رفته و در واقع عملیات طوفان الاقصی آرمان انقلاب اسلامی است که شکل گرفت.

وی ادامه داد: مذاکره و سازش با غاصب از دست دادن وقت و زمان است و اینگونه کار پیش نمی‌رود، همان‌گونه که حضرت علی علیه السلام فرمودند، شما به جنگ آن‌ها بروید، قبل از آنکه آن‌ها به شما حمله کنند؛ لذا باید گفت که در سال‌های گذشته مقاومت در موضع دفاعی بود و امروز موضع تهاجمی یافته است.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند که طوفان‌الاقصی توسط یک گروه از نیرو‌های مقاومت بود، یک گروه مقاومت توانست در نیمروز چنان ضربه‌ای به صهیونیست‌ها وارد کند. در ۴۴ سال اخیر انتفاضه مردم فلسطین موضع دفاعی داشتند، اما این بار، موضع تهاجمی به خود گرفت؛ مردم تربیت‌شده در مکتب ایمان و جهاد و استقامت، در یک نیمروز، صهیونیست‌ها را «ضربه فنی» کردند.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به سفر سران کشور‌های غربی به سرزمین‌های اشغالی، بیان کرد: حضور فیزیکی سران بی‌عقل، بی‌رحم و بی‌شرافت کشور‌های غربی در سرزمین‌های اشغالی که در رأس آن رئیس جمهور حواس‌پرت آمریکا را در کنار نخست‌وزیر کودک‌کش صهیونیستی را دیدیم که اعلام کرد که با صهیونیست‌ها همراه است. در ادامه نیز شاهد سفر مقامات انگلستان، فرانسه و آلمان به رژیم صهیونیستی بودیم، اما توجه داشته باشیم که آن‌ها مانند آدم‌برفی هستند. اگر انسان در برابر آن‌ها به قدرت خدا توکل کند، بی محتوا و پوچ‌بودن‌شان به دنیا نشان داده خواهد شد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار