در نشست ستاد استقبال از شهدای گمنام خراسان رضوی مطرح شد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: میزبانی مشهدالرضا از ۱۲ شهید گمنام/ تشییع شهدای گمنام رویداد فرهنگی اثرگذار است

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: پیکر مطهر ۱۲ شهید گمنام چهارشنبه ۱۵ آذر وارد مشهدالرضا می‌شوند و در ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) در ۱۲ نقطه از استان خراسان رضوی تدفین خواهند شد.
کد خبر: ۶۳۴۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶ - 28November 2023

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: میزبانی مشهدالرضا از ۱۲ شهید گمنام/ تشییع شهدای گمنام رویداد فرهنگی اثرگذار استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در جلسه مشترک استانی و شهرستانی ستاد استقبال، تشییع و تدفین شهدای گمنام که امروز در سالن شهید باهنر مشهد برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: همزمان با ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) استان خراسان رضوی میزبان ۱۲ شهید گمنام خواهد بود.

وی افزود: دستورالعمل تشییع و تدفین شهدای گمنام ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح بومی‌سازی شده و به کلیه دستگاه‌های استانی و فرمانداری‌های شهرستان‌ها ارسال شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: پیکر مطهر ۱۲ شهید گمنام چهارشنبه ۱۵ آذر وارد مشهدالرضا می‌شوند و این پیکرهای مطهر با مسئولیت سپاه امام رضا علیه‌السلام به‌عنوان ستاد اجرایی تشییع و تدفین شهدای گمنام خراسان رضوی تا ۲۵ آذر در سطح استان حضور پیدا خواهند کرد و جای‌جای خراسان رضوی را معطر به عطر شهادت می‌کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: پیکرهای مطهر شش شهید گمنام جهت بهره‌مندی مردم شهیدپرور مشهدالرضا در این شهر حضور خواهند داشت و در شش محور با محوریت شهرستان‌های قوچان، نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، تربت جام و کاشمر پیکرهای مطهر شش شهید گمنام دیگر در برنامه‌های پیش‌بینی شده حضور پیدا می‌کنند.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: مراسم وداع با پیکرهای مطهر ۱۲ شهید گمنام به صورت متمرکز شامگاه شنبه ۲۵ آذر مصادف با شب شهادت حضرت زهرا (س) در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پیکر مطهر ۱۲ شهید گمنام یکشنبه ۲۶ آذر مصادف با سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) به صورت متمرکز در مشهدالرضا و در اجتماع فاطمیون تشییع می‌شود و عزاداران فاطمی پیکر مطهر این شهدای والامقام را از عرصه میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی بدرقه خواهند کرد و بعد از آن پیکر شهدایی که قرار است در شهرستان‌ها تششیع و تدفین شوند به این شهرستان‌ها منتقل می‌شوند. به تناسب آمادگی‌ها برنامه تدفین از ۲۶ آذر تا ۲۹ آذر در شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول بیان داشت: تشییع شهدای گمنام به عنوان یک حرکت اثرگذار و رویداد فرهنگی تجربه شده می‌تواند بیشترین برکات و اثرگذاری را در سطح استان داشته باشد؛ بر همین اساس از همه ظرفیت‌ها جهت تحقق این مهم استفاده شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تاکید کرد: ستاد تشییع و تدفین شهدای گمنام در شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران تشکیل شود تا برای روزی که میزبان شهدای گمنام هستند هماهنگی لازم صورت بگیرد.

یوسفعلی‌زاده یادآور شد: همه اعضای ستاد استانی و شهرستانی تشییع و تدفین شهدای گمنام با هم‌افزایی نقش فعال و اثرگذار پیدا کنند و با حرکت کلی هماهنگ باشند تا یک رویداد بزرگ فرهنگی در سطح استان رقم بخورد.

در این نشست سرهنگ ستاد «علیرضا رضائی» مدیر مهندسی و امور یادمان‌های شهدای گمنام گزارشی از اقدامات ستادی و اجرائی صورت گرفته در خصوص میزبانی از شهدای گمنام ارائه کرد.

در ادامه برخی از اعضا برای رونق‌بخشی به مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام ضمن بیان دغدغه‌های خود، نقطه نظرات و پیشنهاداتشان را ارائه کردند که جهت تسریع در روند اجرای برنامه‌ها سردار یوسفعلی‌زاده تدابیر لازم را ابلاغ کرد.

همچنین شهرسنان‌هایی که میزبان شهدای گمنام هستند در ارتباط تصویری با این نشست در خصوص روند اقدامات صورت گرفته در راستای احداث یادمان شهدای گمنام و میزبانی از شهدا به ارائه گزارش پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار