در نشست اعضای انجمن «شاهنامه خوانی»؛

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد: حماسه دفاع مقدس در قالب شاهنامه بیان شود

سرهنگ «خواست خدایی» گفت: موضوعات خاص دفاع مقدس را به سبک شاهنامه بیان کنیم تا یک اثر جدید خلق شود و در تاریخ ماندگار و به نسل آینده انتقال دهیم.
کد خبر: ۶۳۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹ - 30November 2023

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بیراحمد: حماسه دفاع مقدس در قالب شاهنامه بیان شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، سرهنگ «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بیراحمد، در نشست با اعضای انجمن «شاهنامه خوانی» استان ضمن عرض خوش آمد گویی به حاضرین و تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: با توجه به جایگاه شاهنامه در استان کهگیلویه وبویراحمد، در نظر داریم با همکاری همه عزیزان، موضوعات خاص دفاع مقدس را به سبک شاهنامه بیان کنیم، تا یک اثر جدید خلق شود که بتوانیم به نسل آینده انتقال دهیم.

سرهنگ خواست خدایی با بیان اینکه بشر هر چیزی را که خواسته ماندگار شود، از هنر استفاده کرده است، افزود: هنر می‌تواند شعر، سرود، شاهنامه، تئاتر و... باشد، و هر چیزی که در قالب هنر بیان شود ماندگار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: شاهنامه یک اثر حماسی است و دفاع مقدس هم حماسه‌ای ماندگار است.

وی با بیان اینکه حماسه‌ای بالاتر از حماسه دفاع مقدس در کشور نداریم، بیان کرد: جان فشانی‌ها و رشادت‌ها و عملیات‌هایی که رزمندگان استان در آن نقش آفرین بوده اندوحماسه آفرین‌هایی همچون امیر شهید «ابراهیم امیدبخش»، سردار «جوادهرمزپور»، «طالبی گنجه ای»، «ستار اورنگ»، «عبدالرسول زرین» و... را درقالب و سبک شاهنامه به یک اثر فاخر تبدیل کنیم.

در این جلسه تعدادی از شاهنامه نویسان و شاهنامه خوانان انجمن شاهنامه استان ضمن خرسندی از برگزاری این جلسه، وعرض ارادت به ساحت مقدس ائمه اطهار (ع) وهمه پهلوانان و قهرمانان ایران زمین، به ویژه شهدای والا مقام، دیدگاه‌ها و نظرات و راهکار‌های خود را در جهت ترویج فرهنگ جهاد، مقاومت و شهادت به سبک شاهنامه بیان کردند.

در ادامه با بیان اینکه در شاهنامه دو خرد داریم،عنوان کرد: خرد سیاسی شهریاری در جامعه اسلامی به رهبری و خرد سیاسی پهلوانی که همان رشادت است که هر دو در دفاع مقدس نقش داشتند.

اعضای انجمن شاهنامه استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن اینکه اگر شهدای دفاع مقدس را خارج از تاریخ ایران بررسی کنیم جامعه را از ظرفیت‌های خود خالی کرده ایم، ادامه دادند: اگر بخواهیم از شهدا پیروی کنیم نباید پیوند مجموعه جامعه‌ها را از هم دور کنیم.

اعضای انجمن شاهنامه استان در این نشست با تاکید بر اینکه خواندن شاهنامه فقط مختص افراد با سواد نیست بلکه افراد بی سواد هم شاهنامه را به خوبی درک می‌کنند و می‌خوانند و این بالاترین هنراستاد فردوسی برای حفظ زبان و فرهنگ پارسی بود، بیان کردند: شاهنامه از نظر معرفتی، اعتقادی، مکتبی، روانی و... مختص به همه زمان‌ها است.

اعضای انجمن شاهنامه استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کردند: در شاهنامه زنان حماسی زیادی بودند که با لباس مردانه به جنگ می‌رفتند، و در دفاع مقدس هم زنان درجبهه و پشت جبهه‌های جنگ نقش مؤثری ایفا کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بیراحمد: حماسه دفاع مقدس در قالب شاهنامه بیان شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بیراحمد: حماسه دفاع مقدس در قالب شاهنامه بیان شود

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار