مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

میرزاکوچک جنگلی با تأسی از اهل‌بیت (ع) به‌دنبال استقلال و عزت ایران بود

حجت‌الاسلام «مهدوی» با بیان اینکه غربت شهید میرزاکوچک‌ جنگلی پس از شهادت ایشان ادامه دارد، گفت: میرزاکوچک خان با تاثیرپذیری از اهل‌بیت (ع) به دنبال استقلال، عزت و استقرار عدالت در ایران بود.
کد خبر: ۶۳۴۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹ - 30November 2023

میرزاکوچک جنگلی با تأسی از اهل‌بیت(ع) به‌دنبال استقلال و عزت ایران بودبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین «سعید مهدوی» مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان امروز در دوره تربیت راوی نهضت جنگل که در حسینیه شاهد و ایثار رشت برگزار شد، اظهار داشت: قشر موثر معلم در حفظ هویت‌ها نقش اساسی ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برای بقای اجتماعی و رشد و بلوغ جامعه لاجرم باید هویت خود را حفظ کنیم، تصریح کرد: هر جامعه‌ای که هویت خود را حفظ کند یقینا پیشرفت، رشد و ارتقای آن تضمین خواهد یافت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی در مواجهه با بزرگان و ذخایر معنوی و هویتی خود به دور از مراسم‌های تشریفاتی، به دنبال این است که آشنایی با مشاهیر به نسل جدید انتقال پیدا کند.

حجت‌الاسلام مهدوی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به تمدن نوین اسلامی تاکید دارند، افزود: کسی که ظرفیت بزرگ مردمی را به سمت درست ارزش‌های الهی در حال هدایت‌کردن است رهبر انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه معلمان آرمان‌های بلند اسلامی را باید به نسل جدید انتقال دهند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی منشا تحولات در امت مستضعف عالم شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان یکی از با تاکید بر اینکه یکی از گزاره‌های مایه افتخار در گیلان که برای حفظ هویت نسل جوان و نوجوان بسیار موثر است وجود شخصیت میرزاکوچک‌خان جنگلی است، افزود: غربت میرزاکوچک‌خان هنوز پس از شهادت ایشان ادامه دارد.

حجت‌الاسلام مهدوی ادامه داد: نشانه غربت شهید میرزاکوچک‌خان جنگلی روز ۱۱ آذر بیشتر هویدا می‌شود و استان گیلان باید به داشتن چنین فرزندی افتخار کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه اکثر برنامه‌های گرامیداشت میرزاکوچک‌خان فقط در سطح استان تدفین می‌شود، ابراز کرد: شخصیت میرزا کوچک‌خان را باید صادقانه تعریف کرد و نباید اجازه داد شخصیت ایشان دچار تحریف شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان اذعان کرد: میرزاکوچک خان با تاثیرپذیری از اهل‌بیت (ع) به دنبال استقلال، عزت و استقرار عدالت در ایران بود؛ البته نه فقط گیلانی‌ها بلکه ایشان توانست بخشی از مستضعفین عالم را در نهضت خود رهبری کند.

حجت‌الاسلام مهدوی گیلان با اشاره به اینکه میرزاکوچک‌خان جنگلی قدرت تمدن سازی اسلامی برای امت مستضعف عالم را داشت، خاطرنشان کرد: دوره تربیت راوی نهضت جنگل با استفاده از اساتید خوش‌ذوق امروز در حال برگزاری است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن به خصوص صهیونیست‌ها قرار است میلیون‌ها نسل کودک و جوان ما را ذبح هویتی کند، اظهار کرد: جنگ غزه، هویت کثیف رژیم صهیونیستی و دنیای غرب را به خوبی آشکار کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در پایان با بیان اینکه میرزاکوچک‌خان فقط اهل قیام نبود بلکه اهل استقامت بود، تاکید کرد: در ماه‌های آینده اردوهای هویتی درون و برون استانی ویژه دانش‌آموزان با هدف شناخت زندگی و ابعاد شخصیتی مشاهیر و بزرگان کشور برپا می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار