در جشن خودکفایی تولید کاغذ کشور مطرح شد؛

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: صنعت نشر ملی می‌شود/ چرخه مدیریت در اقتصاد کتاب و فرهنگ را تغییر می‌دهیم

«اسماعیلی» گفت: حوزه نشر باید از مظاهر خوداتکایی و خودباوری باشد و ملی شدن صنعت نشر در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۶۳۴۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵ - 01December 2023

صنعت نشر ملی می‌شود/ چرخه مدیریت در اقتصاد کتاب و فرهنگ را تغییر می‌دهیمبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در آئین خودکفایی در تولید کاغذ مورد نیاز کتب درسی که در ساری برگزار شد، با اشاره به بازدید دو سال قبل از کارخانه چوب و کاغذ اظهار داشت: امروز در نقطه‌ای ایستادیم که تمامی ۱۵۵ میلیون جلد کتاب درسی فرزندان ایران اسلامی در کارخانه چوب و کاغذ تأمین می‌شود.

وی با اظهار اینکه امروز فقط جشن تأمین کاغذ کتاب درسی نداریم، بلکه بخش مهمی از حوزه نشر نیز به این نقطه خودکفایی رسیدند، افزود: در برنامه کاری خود عنوان ملی شدن صنعت نشر را قرار داده بودیم و در اوایل دولت میزان تولید کاغذ داخلی پنج هزار و ۵۰۰ تن و نیاز آموزش و پرورش ۵۵ هزار تن بوده است.

اسماعیلی با اشاره به تشکیل کارگروه کاغذ و نشر در دولت از حضور و پای کار آمدن مخبر معاون رئیس جمهور نیز تقدیر کرد و گفت: رئیس جمهور نیز در دیدار‌های مختلف پیگیر تولیدات کاغذ ایرانی هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مجموعه بزرگی را در حوزه نشر در شیراز افتتاح می‌کنیم که ۵۰ هزار تن به ظرفیت نشر در کشور اضافه می‌کند، بیان کرد: چند مجموعه از جمله کاغذ سبز در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راحل در حال آماده سازی است.

اسماعیلی با عنوان اینکه همه عناصر و بخش‌ها در کنار هم هستند، ادامه داد: حوزه تولید کاغذ تنها فنی نیست بلکه به یکی از نماد‌های هویتی ایران فرهنگی و بزرگ تبدیل شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه همه دستاورد‌های بی‌نظیر صنعتی، دفاعی و ... محصول نگاه فرهنگی انقلاب اسلامی است، بیان کرد: رهایی از بند استعمار در حوزه فکر و اندیشه باید رخ دهد و حضرت امام راحل ما را ابتدا از استعمار فرهنگی و فکری رها کرد.

وی با اظهار اینکه دولت سیزدهم صادق الوعد است، اذعان داشت: طی دو سال عقب ماندگی چنددهه‌ای جبران شده است و طبق برنامه ترسیم شده، کشور باید به صادرکننده کاغذ تبدیل شود و منطقه را پوشش دهیم.

وی با تقدیر از اهالی صنعت نشر اضافه کرد: با همکاری و تلاش صورت گرفته، ماهانه هزار تن کاغذ در اختیار حوزه نشر و مطبوعات قرار می‌دهیم و باید پای کاغذ ایرانی بایستیم.

اسماعیلی تولید کاغذ و خودکفایی را نوعی لبیک گویی به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: امروز خوشحال هستیم که گام‌های عملی را با همت فعالان حوزه نشر برداشتیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه بسته کاملی را در حوزه کتاب جلو می‌بریم، گفت: با دستور رئیس جمهور برای تمامی طرح‌های عمرانی کتابخانه‌ای تأمین اعتبار می‌شود.

وی اظهار داشت: حوزه نشر باید از مظاهر خوداتکایی و خودباوری باشد و ملی شدن صنعت نشر در دستور کار قرار دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد اینکه تفکری حوزه فرهنگی را دچار عقب ماندگی کرده بود، خاطرنشان کرد: چرخه مدیریت در اقتصاد کتاب و فرهنگ را تغییر می‌دهیم و وظیفه تسهیل گری و حمایت را در حوزه‌های مختلف فرهنگی از جمله کتاب، موسیقی، فعالیت‌های دینی، قرآنی و ... را داریم.

در حاشیه این برنامه سازمان بسیج رسانه استان مازندران اولین رویداد رقابتی جام رسانه‌ای امید را با خودکفایی کاغذ و پیشرفت مازندران اجرا می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها