مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران خبر داد؛

تولید ۸۰ هزار تن کاغذ در چوب و کاغذ مازندران

«نیک نژاد» گفت: ۸۰ هزار تن کاغذ به معنای بیش از یک سوم نیاز کشور به کاغذ را در چوب و کاغذ مازندران تولید شود.
کد خبر: ۶۳۴۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸ - 01December 2023

تولید ۸۰ هزار تن کاغذ در چوب و کاغذ مازندرانبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «امید نیک نژاد» مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران امروز در آئین خودکفایی در تولید کاغذ مورد نیاز کتب درسی که با حضور «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و «سید محمود حسینی پور» استاندار مازندران در ساری برگزار شده است، با بیان اینکه ۱۵۵میلیون جلد کتاب درسی دانش آموزان ایرانی با کاغذ تولید مازندران روانه مدارس سراسر کشور شد، اظهار داشت: ۴۵ هزار تن کاغذ در سال ۱۴۰۱تولید شد.

وی با بیان اینکه تولید ۵۵ هزار تن در سال جاری را با قوت پیگیریم، افزود: کاغذ چاپ و تحریر کالای سود ده نیست، اما ۶۰۰ میلیون دلار تجهیزات در چوب و کاغذ مستقر شده تا کالای مورد نیاز ایران اسلامی تامین شود.

نیک نژاد با اشاره به اهمیت تولید محتوا و کالای فرهنگی برای حضور مقتدر در جبهه فرهنگی، گفت: علاوه بر کمک به روستا و ورزش که مسئولیت اجتماعی این شرکت است تلاش داریم به دور از نگاه سودآوری و بنگاه داری صرف، کالای مورد نیاز کشور تولید شود.

وی با بیان اینکه برای تولید کاغذ تحریر ۱۳ماده اولیه مورد نیاز است، ادامه داد: کارگران و مهندسین این شرکت بومی سختی‌ها را به جان خریدند و امروز وعده چوب و کاغذ مازندران در بحث تامین کاغذ موردنیاز کتب درسی دانش آموزان و ناشران کشور محقق شده است.

نیک نژاد با بیان اینکه به همت دولت سیزدهم دیگر کارخانجات تولید کاغذ در کشور در راه بازگشت به تولید هستند، ادامه داد: عده‌ای در دولت گذشته برای تولید کاغذ تحریر مورد هجمه بوده‌ایم، اما به لطف خداوند متعال، هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و حمایت‌های رئیس دولت سیزدهم در مسیر تولید کاغذ تحریر با قوت حضور داریم.

وی با بیان اینکه ۳۰هزار تن ظرفیت تولید در چوب و کاغذ مازندران بلا استفاده رهاشده، افزود: سه ماه تابستان به دلیل قطع برق حدود ۲۰هزار تن از تولید جلوگیری بعمل آمد.

نیک نژاد به مزیت‌های خودکفایی در تولید کاغذ، گفت: معتقدیم می‌شود ۸۰ هزار تن کاغذ به معنای بیش از یک سوم نیاز کشور به کاغذ را در چوب و کاغذ مازندران تولید شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار