جانشین فرمانده سپاه استان کرمانشاه:

کنگره ملی شهدای کرمانشاه سال آینده برگزار می‌شود

سردار «قنبری» گفت: برنامه ریزی کرده بودیم کنگره ملی شهدای استان را اردیبهشت سال ۱۴۰۳ برگزار کنیم که به دلیل اینکه ساخت مکان مورد نیاز برای برگزاری این کنگره طولانی شده، در نهایت قرار بر این شده که کنگره مهر سال آتی در استان برگزار شود.
کد خبر: ۶۳۴۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹ - 02December 2023

کنگره ملی شهدای کرمانشاه مهر سال آینده برگزار می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سردار پاسدار «مسعود قنبری» جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه امروز در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با بیان اینکه اقدامات لازم برای برگزاری کنگره شهدای استان را از چندی قبل شروع کرده‌ایم، اظهار داشت: برگزاری برنامه های مربوط به کنگره شهدای استان از ابتدای سال آتی شتاب بیشتری خواهد گرفت.

سردار قنبری با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری ۸۵۰ عنوان برنامه در راستای برگزاری کنگره شهدای استان کرمانشاه، گفت: برگزاری یادواره های شهدا به عنوان یکی از برنامه های کنگره ملی شهدای استان شروع شده و تعداد این یادواره ها تا زمان برگزاری کنگره شهدای استان به قریب  ۱۳۰۰ یادواره خواهد رسید.

وی با بیان اینکه نیاز به ساخت یک فیلم با محتوای نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس داریم، گفت: با توجه به تاثیرگذاری فیلم در جامعه در مقایسه با دیگر کارهای هنری، امیدواریم با مساعدت استانداری، هرچه سریع‌تر شاهد ساخت این فیلم بوده تا بتوانیم کار ساخت این فیلم را تا شهریور ماه به اتمام رسانده و روی آنتن برود.

جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در خصوص زمان برگزاری کنگره شهدای استان هم گفت: برنامه ریزی کرده بودیم کنگره ملی شهدای استان را اردیبهشت سال ۱۴۰۳ برگزار کنیم که به دلیل اینکه ساخت مکان مورد نیاز برای برگزاری این کنگره طولانی شده، در نهایت قرار بر این شده که کنگره مهر سال آتی در استان برگزار شود.

در ادامه «خسرو شهیدی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون با سه هزار خانواده شهید دیدار داشته ایم که امیدواریم تا زمان برگزاری کنگره ملی شهدای استان در مهر سال آتی از همه خانواده‌های شهدای مشمول طرح سپاس دیدار و سرکشی انجام شود.

وی سپس با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون با ۱۷ هزار و ۵۰۰ خانواده شهید در قالب طرح سپاس دیدار داشته ایم، ابراز امیدواری کرد: این سرکشی ها منجر به حل مشکلات خانواده های شهدا شود.

شهیدی یادآور شد: سال گذشته در مجموع ۲۸ هزار مورد بازدید از خانواده های شهدا در قالب طرح سپاس انجام شد، در حالی که سهمیه ابلاغی استان برای اجرای طرح سپاس دیدار با ۲۷ هزار خانواده شهید بوده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با بیان اینکه دستگاه های اجرایی مکلف به صرف یک درصد از اعتبارات خود برای انجام کارهای مرتبط با ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت هستند، گفت: این اعتبارات باید در حوزه‌های مختلف شامل تولید و انتشار آثار فرهنگی و هنری، برگزاری مراسم و همایش‌های ایثار و شهادت، فضاسازی شهری، فعالیت های علمی پژوهشی، برگزاری اردوهای راهیان نور و... هزینه شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار