دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

تعبیر مردم بولیوی از ماهیت رژیم صهیونیستی/ ماجرای دختری که «غزه» نام گرفت

این اتفاق جالبی است که یک نفر اهل کشور بولیوی نام دخترش را «غزه» بگذارد اما واقعیت آن است که دیگر مردم کشورهایی بسیار دورتر از فلسطینی نیز درباره مظلومیت این کشور به خوبی از همه چیز آگاه هستند.
کد خبر: ۶۳۵۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۳ - 04December 2023

ماجرای مرد اهل بولیوی که نام دخترش را غزه گذاشتبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حاصل سفر گروه سه نفره اعزامی جنبش عدالتخواه دانشجویی به بولیوی در سال ۱۳۸۹ برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی «تغییرات آب و هوا و حقوق مادر زمین» کتابی به نام سرخپوست‌ها شد که خاطرات آنان در این کتاب از مشاهدات و اتفاقات پیش آمده در این سفر را روایت کرده است. در بخشی از این کتاب ماجرایی روایت شده است که نشان از آگاهی مردم این کشور نسبت به اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و مظلومیت مردم فلسطین دارد.

«زمانی که درباره اسرائیل صحبت می‌کردیم، مواضعشان خیلی با ما همراه بود. کاملاً مشخص بود که موضوع را پیگیری می‌کنند و از فلسطین، اسرائیل و نزاع بینشان آگاه‌اند و آن را درک می‌کنند.

روز آخر که برنامه‌های رسمی همایش‌ها و کارگروه‌ها تمام شده بود، در حال خارج شدن از در اصلی دانشگاه بودیم که به سمت مراسم اختتامیه حرکت کنیم. فردی گوشه‌ای ایستاده بود و کارت‌پستال طبیعت پخش می‌کرد. فکر می‌کنم بولیویایی بود، تعدادی از دی‌وی‌دی‌هایی که خانم رجایی‌فر داده بود باقی مانده بود به آن آقا گفتم تعدادی دی‌وی‌دی داریم، حالا که اینجا هستی، این‌ها را هم پخش می‌کنی؟»

گفت: «درباره چیست؟» گفتم: «درباره فلسطین»
گفت: «آره، پخش می‌کنم.» پرسیدم: «فلسطین را می‌شناسی؟»
گفت: «معلوم است که می‌شناسم! خداوند دختری به من داد که همزمان با حمله رژیم صهیونیستی به غزه و جنگ ۲۲ روزه و بمباران غزه به دنیا آمد. من اسم دخترم را گذاشتم غزه.»

از سؤالم شرمنده شدم! باورم نمی‌شد که یکی نام فرزندش را متأثر از جنگی در فلسطین، سرزمینی دیگر، «غزه» گذاشته است. تا این اندازه نگاهشان به فلسطین و اسرائیل روشن بود پرچم فلسطین را بعضی‌ها با خودشان داشتند و این‌طور نبود که فقط ما پرچم فلسطین را برده باشیم.

زمانی که با مردم درباره اسرائیل صحبت می‌کردیم، می‌گفتند: «اسرائیل انگشت‌های دست آمریکاست»؛ یعنی بازیگر آمریکاست. کاملاً همان حرف‌هایی را می‌گفتند که خود ما در ایران می‌زنیم. درک درستی از مناسبات جهانی داشتند.»

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار