با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری:

سند استانی کاهش خطر حوادث و سوانح بررسی شد

«حسن زاده» گفت : با توجه به وضعیت خاص استان و بر اساس برنامه ملی کاهش خطر حوادث و سوانح ،جلسه بررسی مطالعات سند استانی کاهش خطر حوادث برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۵۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷ - 04December 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، «مهرداد حسن زاده»  مدیرکل مدیریت بحران استانداری در کارگروه بررسی مطالعات سند استانی پیرامون کاهش خطر حوادث اظهار داشت: با توجه به وضعیت خاص استان هرمزگان و براساس برنامه ملی کاهش خطر حوادث و سوانح با مشارکت دستگاه های مسئول این برنامه تهیه شده است.

وی به اهداف مورد نظر در این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: اهداف این طرح شامل ارائه برنامه ها و اقدامات مربوط  به کاهش خطر و حوادث، پیش بینی و پیگیری کاهش خطر حوادث و سوانح در تمامی ابعاد است.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از اهداف این طرح، مدیریت یکپارچه و هماهنگ، تحقق تصمیم سازی، تصمیم گیری و سیاست گذاری در راستای افزایش تاب آوری و تحقق جامعه محوری مدیریت بحران خواهد.

مدیرکل بحران استانداری هرمزگان به خدمات مورد انتظار در این طرح نیز اشاره کرد و تصریح کرد: خدمات مورد انتظار در طرح نیز شامل شناسایی و اولویت بندی مخاطرات به تفکیک شهرستان، شناسایی آسیب پذیری ها اعم از آسیب پذیری های فیزیکی و کالبدی، اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی است.

حسن زاده در ادامه گفت: بر اساس برآورد ها باید آسیب پذیری‌ های بحران ساز مشخص و اولویت بندی شوند و در برنامه و اقدامات ارائه شده در این سند محور اولویت بندی ها قرار گیرد.

گفتنی است این برنامه برای نخستین بار در سطح استان تهیه شده است تا فرآیند پیش بینی، پیشگیری و کاهش خطر حوادث و سوانح استان از وضعیت مطلوب تری برخوردار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها