آیت‌الله جنتی در جلسه شورای نگهبان مطرح کرد؛

اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب مهم‌ترین تکلیف دینی و ملی دانشجویان کشور/ رسانه‌های معاند به دنبال تحریف چهره دانشجویی ایران هستند

دبیر شورای نگهبان گفت: امروز اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مهم‌ترین تکلیف دینی و ملی جامعه دانشجویی کشور است.
کد خبر: ۶۳۵۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸ - 06December 2023

دانشجویان در صف اول دفاع از حقوق ملت هستند/ پرچمدارِ مطالبه‌گری برای رفع مشکلات و پیشرفت کشور باشیدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، آیت‌الله «احمد جنتی» دبیر شورای نگهبان امروز (چهارشنبه) در جلسه این شورا با اشاره به فرارسیدن روز دانشجو، ضمن گرامیداشت این روز اظهار داشت: دانشجویان به دلیل برخورداری از ویژگی‌هایی همچون آرمان‌خواهی، عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی همواره در صف اول مبارزه با استبداد و استعمار بوده و از حقوق ملت دفاع کرده‌اند؛ به همین دلیل دانشجویان از پرافتخارترین و محترم‌ترین اقشار جامعه هستند.

وی بی‌تفاوت شدن جامعه دانشجویی نسبت به مشکلات کشور و به اشتباه انداختن دانشجویان در شناخت اولویت‌ها را از اهداف همیشگی دشمنان دانست و گفت: بحمدالله دشمنان هیچگاه نتوانسته‌اند به اهداف خود دست پیدا کنند.

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: به لطف خدا و تکیه دانشجویان کشور بر بصیرت و آگاهی در آینده نیز این خواسته دشمنان محقق نخواهد شد.

آیت‌الله جنتی همچنین درباره نقش دانشجویان در عرصه جهاد تبیین هم عنوان کرد: دانشجویان به دلیل حضور حداکثری در کنار مردم، از موثرترین اقشار جامعه هستند. جامعه دانشجویی نباید از مجاهدت در این عرصه غافل شود. امروز اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مهم‌ترین تکلیف دینی و ملی جامعه دانشجویی کشور است.

وی بار دیگر به نقش‌آفرینی دشمنان اشاره و خاطرنشان کرد: رسانه‌های مخالف نظام به دنبال تحریف چهره جامعه دانشجویی ایران هستند. بر همین اساس آن‌ها از به تصویر کشیدن فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و جهادی دانشجویان خودداری می‌کنند.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان، جریان‌های دانشجویی و رسانه‌های علاقه‌مند به سربلندی کشور باید تلاش کنند. دانشجویان انقلابی باید پرچمدار مطالبه پیشرفت کشور و رفع مشکلات مردم باشند؛ مطالبه جدی و ارائه راهکار‌های عالمانه، زمینه‌ساز رشد کشور خواهد شد.

آیت‌الله جنتی در پایان صحبت‌هایش تاکید کرد که امید، نشاط و پویایی دانشجویان از ارزشمندترین سرمایه‌های کشور است.

انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار