سخنگوی وزارت امور خارجه:

برخی اعضای «گروه ۷» مسبب اصلی بی‌ثباتی در جهان هستند

کنعانی ضمن محکوم کردن ادعا‌های بی‌اساس علیه ایران در بیانیه گروه ۷، این ادعا‌ها را به طنز تاریخی شبیه دانست و گفت که برخی از اعضای این گروه مسبب اصلی بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه و جهان هستند.
کد خبر: ۶۳۶۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶ - 07December 2023

برخی از اعضای گروه ۷ مسبب اصلی بی ثباتی در منطقه و جهان هستندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، گروه هفت شامل کشور‌های آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و انگلیس دیروز (چهارشنبه) در اجلاس مجازی سران در بیانیه‌ای درباره اوضاع غزه، اتهاماتی را به جمهوری اسلامی ایران نسبت دادند.

این اتهامات و ادعا‌های ضد ایرانی با واکنش «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روبه‌رو شد و او این ادعا‌ها را مردود و بی اساس خواند و آن را قویاً محکوم کرد.

وی امروز (پنجشنبه) در واکنش به این اتهامات بی پایه، بار دیگر موضع جمهوری اسلامی ایران درباره سلاح هسته‌ای را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: همان‌گونه که بار‌ها اعلام شد، سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران ندارد.

این دیپلمات ارشد ایرانی فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را کاملاً شفاف، صلح‌آمیز و در چارچوب حقوق و تعهدات ایران براساس پیمان منع اشاعه هسته‌ای خواند و گفت که جمهوری اسلامی ایران در این راستا همه تعهدات خود را انجام داده و این موضوع نیز بار‌ها به تأیید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسیده است.

گروه هفت در بیانیه خود از ایران خواسته تا از جنبش حماس، حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن حمایت نکند.

کنعانی همچنین نقش مسؤولانه جمهوری اسلامی ایران در ایجاد و تقویت صلح، ثبات و امنیت در منطقه را مورد اشاره قرار داد و افزود: ادعا‌های مطرح شده از سوی گروه هفت به یک طنز تلخ تاریخی شباهت دارد؛ چرا که برخی اعضای این گروه با سابقه تاریک استعمارگری، طراحی و اجرای سیاست‌های مخرب و مداخله‌جویانه و نیز اقدامات نظامی در غرب آسیا و دیگر مناطق جغرافیایی، مسبب اصلی بی‌ثباتی و ناامنی، نه فقط در منطقه، که در سراسر جهان هستند.

وی بار دیگر گفت: بار‌ها به صراحت اعلام شده است که گروه‌های مقاومت در منطقه برای مقابله و پاسخگویی به جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم کودک‌کُش صهیونیستی به تشخیص خود و بر اساس اصول و اولویت‌ها و منافع کشور و مردم‌شان تصمیم گرفته و عمل می‌کنند و از کسی دستور نمی‌گیرند.

سخنگوی وزارت امور خارجه حمایت تمام‌عیار نظامی آمریکا و انگلیس از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه فلسطین را محکوم و بر لزوم پاسخگو کردن این کشور‌ها به دلیل مشارکت در جنایت جنگی و نسل‌کشی فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه غربی تأکید کرد.

وی همچنین تصریح کرد که گروه هفت صرفاً با محکوم کردن چند صهیونیست شهرک‌نشین، نمی‌تواند از مسؤولیت خود و شراکت و حمایت تمام‌عیار از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی شانه خالی کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار